ΠΗΓΗ: www.koinignomi.gr

Η συμμετοχή της Τήνου σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αλλά και η προσπάθεια Δήμου και επαγγελματιών για προώθηση της τηνιακής γαστρονομίας, φέρνει εθνικής εμβέλειας προβολή στο νησί

H τοπική γαστρονομία του νησιού, επιχειρείται να προωθηθεί από όλες τις πλευρές, φορέων και Δήμου, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες, για έναρξη συνεργασιών, αλλά και για προβολή των τοπικών εδεσμάτων, σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σε μία πρωτοβουλία, για την ανάδειξη της Τηνιακής γαστρονομίας, προχωρά από την πλευρά του ο Σύλλογος Επαγγελματιών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τήνου, με τη στήριξη και την αρωγή του Δήμου Τήνου, δημιουργώντας ξεχωριστή σελίδα σε πασίγνωστο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου η προώθηση των δράσεων και ενεργειών των επιχειρηματιών, να «αγγίξει», όσο το δυνατόν περισσότερο κοινό, μέσα από τον διαδικτυακό διαμοιρασμό.
Από την πλευρά του Δήμου Τήνου και υπό την οργάνωση της αρμόδιας αντιδημάρχου, κ. Αναστασίας Δεληγιάννη – Άσπρου, η Τήνος συμμετέχει στο γαστρονομικό ταξίδι, Sympossio, με το οποίο οι τοπικές τηνιακές νοστιμιές, θα έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες.

Ελληνική πρωτοβουλία με διεθνή δράση
Η συμμετοχή, μάλιστα, της Τήνου στην ελληνικής έμπνευσης πρωτοβουλία, που έχει στεφθεί με απόλυτη επιτυχία και συνεχίζει να «ταξιδεύει» τις ελληνικές γεύσεις σε όλη την Ευρώπη, έτυχε προσοχής από μεγάλη εφημερίδα εθνικής εμβέλειας, η οποία στο σχετικό άρθρο εξήρε την αφοσίωση της Τήνου στην τουριστική προώθηση όλων των πτυχών του πολυδιάστατου αυτού νησιού και όχι μόνο του θρησκευτικού.

Κάνοντας μία σύντομη περιγραφή του ελληνικής προέλευσης εγχειρήματος, Sympossio, η εφημερίδα «Το Βήμα», αναφέρει, πως το Sympossio επιχειρεί να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού τουριστικού κλάδου για την Ελλάδα της γαστρονομίας και του πολιτισμού και στηρίζει το πλέον παραγωγικό κομμάτι της Ελλάδας, τον πρωτογενή και τον τριτογενή τομέα, καθώς οι διακεκριμένοι σεφ του Sympossio, θα επισκεφθούν επτά ευρωπαϊκές χώρες και μία εκτός Ευρώπης, σε διάστημα δύο μηνών. Συγκεκριμένα, φέτος προγραμματίζεται να ταξιδέψουν σε Σλοβακία, Πολωνία, Τσεχία, Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισραήλ και Αγγλία. Την ομάδα θα πλαισιώσουν, εκπρόσωποι των εταιριών - χορηγών και προσωπικότητες του χώρου, υποστηρικτές μιας σύγχρονης, εμπλουτισμένης ταυτότητας του ελληνικού τουρισμού.

Απολογιστικά, σε σχέση με τις προωθητικές δράσεις της ελληνικής γαστρονομίας, υπενθυμίζεται, πως από το 2010 το Sympossio, έχει επισκεφθεί 76 πόλεις, σε 14 χώρες της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης, έχει πραγματοποιήσει 97 μαγειρικές διοργανώσεις, με πάνω από 150 ελληνικά προϊόντα και έχει δεχτεί περίπου 4.150 καλεσμένους, από τους τομείς του τουρισμού, της βιομηχανίας και των ΜΜΕ, ενώ είχε 45 υποστηρικτές και ομάδα 19 Ελλήνων συντελεστών.

«Το Sympossio Greek Street Food αναδεικνύει τις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες του Έλληνα, οι οποίες είναι όμως άρρηκτα συνδεδεμένες με τις σύγχρονες τάσεις της ευρωπαϊκής διατροφής και του τρόπου ζωής μας», αναφέρεται στο Βήμα, ενώ «εμπεριέχει στοιχεία που παραπέμπουν στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία του Συμποσίου, η οποία θέλει το φαγητό να αποτελεί συλλογική βιωματική εμπειρία, καθώς ο άνθρωπος ξαναγίνεται κοινωνικός και εξωστρεφής γύρω από ένα τραπέζι».

«Συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών»
Όσον αφορά στη συμμετοχή της Τήνου σε πολλές διεθνείς και μη τουριστικές εκθέσεις, γεγονός, που έφερε την πολυαναμενόμενη προβολή, από εθνικής εμβέλειας μέσο στο νησί, στο άρθρο αναφέρεται, πως «στη διεύρυνση της γκάμας των επισκεπτών της στοχεύει η Τήνος, επενδύοντας στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, όπως η γαστρονομία, το μοναδικό ανάγλυφο τοπίο, η πολιτιστική κληρονομιά και τα μονοπάτια. Πρόσφατα άλλωστε η Μαρμαροτεχνία του νησιού συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο Αυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Ο προορισμός κέρδισε τις εντυπώσεις στην 3η διεθνή έκθεση Grekland Panorama στη Στοκχόλμη, ενώ θα δώσει το παρόν και στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου ITB».

Επιπλέον τονίζεται, ότι κατά την παρουσία του νησιού στην έκθεση Grekland Panorama, «η Τήνος «κατέκτησε» τους Σουηδούς, με το βίντεο προβολής του νησιού «Discover your own Tinos» να προβάλλεται σε όλο τον εκθεσιακό χώρο, ενώ με αυτό έκλεισε η έκθεση. Το περίπτερο του νησιού συγκέντρωσε το ενδιαφέρον των επισκεπτών που ζητούσαν πληροφορίες για την κουλτούρα, την τέχνη του μαρμάρου, τον πολιτισμό, τα σπορ και δραστηριότητες, αλλά και για την τοπική γαστρονομία. Τον Δήμο Τήνου εκπροσώπησε η αντιδήμαρχος κυρία Αναστασία Δεληγιάννη - Ασπρου, η οποία επιμελήθηκε και την παρουσίαση».

Ιδιωτική πρωτοβουλία για περαιτέρω προώθηση της γαστρονομίας

Συνεισφέροντας στην προσπάθεια, η Τηνιακή γαστρονομία, να «σπάσει» τα στενά όρια του νησιού και να αποτελέσει πόλο έλξης, για Έλληνες και ξένους επισκέπτες, ο Σύλλογος Επαγγελματιών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τήνου (Σ.Ε.Κ.ΥΓ.Ε.Τ), δημιούργησε σελίδα, σε μεγάλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο “Tinos Food Paths”.

«Το φαγητό αποτελεί έναν από τους βασικότερους αλλά και ομορφότερους τρόπους γνωριμίας σε βάθος ενός τόπου. Πιστεύουμε πως δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε από την αρχή κανένα τουριστικό προϊόν. Ο γαστρονομικός μας πολιτισμός υπάρχει παντού, στην θάλασσά και στην γη μας, στα κατώγια, στα κελάρια, στα σπίτια μας αλλά και στους θησαυρούς που κρατάνε στα χέρια τους και στην ψυχή τους οι άνθρωποι του τόπου αυτού», αναφέρουν οι επιχειρηματίες.
«Η εξωστρέφεια αυτού του πολιτιστικού μας στοιχείου αφορά όλους, από το μικρότερο καφενείο μέχρι το μεγαλύτερο εστιατόριο. Πρέπει όμως να διαχειρίζεται με σεβασμό και αγάπη. Πρέπει να πιστέψουμε πραγματικά στην αξία του για να μπορέσουμε να τον προβάλουμε σωστά. Με αυτή την φιλοσοφία δημιουργήσαμε το FOOD PATHS», υποστηρίζουν.

Σημειώνεται δε, πως η δράση αυτή του Συλλόγου, γεννήθηκε το 2015 και «ονειρευόμαστε ότι θα συνεχίσει και με αργά, άλλα σταθερά βήματα θα μεγαλώνει και θα εμπλουτίζεται. Ο τόπος μας έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να θεωρηθεί γαστρονομικός προορισμός, είτε σαν νησί από μόνο του, είτε στα πλαίσια μιας ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής (Κυκλάδες, Αιγαίο)».

Τέλος, οι άνθρωποι «πίσω» από την πρωτοβουλία του “Tinos Food Paths”, τονίζουν, ότι «η φιλοσοφία του εγχειρήματος δεν είναι μόνο η προβολή, είναι πάνω από όλα η συνεργασία, αλλά και η προσπάθεια να καταλάβουμε και να διαχειριστούμε τον τομέα γαστρονομία. Πιστεύουμε πως μέσα από δουλειά και συνεχή εγρήγορση, με αργά και σίγουρα βήματα, νιώθοντας περήφανοι για το θησαυρό που κρατάμε, θα δώσουμε πραγματικά μια άλλη διάστασή στον τόπο αυτό».

Share To:

0 comments so far,add yours

_____________________________________________________________________________________
Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται
_____________________________________________________________________________________