Εν όψει της τουριστικής σεζόν που είναι σε ισχύ, η συντακτική ομάδα του Τήνος Today επισκέφτηκε την Αρμόδια Αντιδήμαρχο για θέματα Τουρισμού κ. Αναστασία Δεληγιάννη για μια συνέντευξη αφιερωμένη στο Τουρισμό και στο Κοινωνικό Φαρμακείο. 

κ. Δεληγιάννη ξεκινώντας τη συνέντευξή μας θα θέλαμε να μιλήσουμε για τον τομέα που είστε υπεύθυνη. Στον Τουρισμό τελικά μήπως βάλαμε λίγο λάδι και κάτι «ρολάρει» καλύτερα από τα προηγούμενα χρόνια;

Εστιάσαμε στη δυναμική του νησιού και δεν ακυρώσαμε προηγούμενες σωστές δράσεις. Μας ενδιαφέρει το brand Τήνος. Όσοι περισσότεροι το μάθουν, τόσο μεγαλύτερο το όφελος για το νησί.

Το σημαντικό είναι ότι η παρούσα δημοτική αρχή, για να χαράξει την στρατηγική της, έλαβε υπόψη της δύο δεδομένα: Την οικονομική συγκυρία, που έχει κάνει τους Έλληνες διστακτικούς καταναλωτές -μην ξεχνάμε ότι τα μερίδια μας είναι υψηλά στον εσωτερικό τουρισμό-, και δεύτερον ότι ο τουρισμός είναι η βασικότερη πηγή ανάπτυξης του τόπου μας.
Η δημοτική αρχή λοιπόν, έκανε πραγματικότητα τη δέσμευσή της για προώθηση και προβολή του νησιού μας μέσα από στοχευμένες δράσεις.

Ακόμα έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Όλες οι προωθητικές δράσεις έχουν ένα ορίζοντα πενταετίας. Είμαστε σχεδόν στη μέση της διαδρομής και χαίρομαι τα αποτελέσματα που έχουν αρχίσει να φαίνονται.

Σίγουρα όταν ασχοληθείς με ψυχή και με ζωή με κάτι το φτάνεις σε ένα καλό αποτέλεσμα.
Είχαμε να διαχειριστούμε μια μετάλλαξη, δηλαδή σεβόμενοι πάντα το γεγονός ότι το νησί μας ήταν ένας αμιγώς προσκυνηματικός προορισμός, έπρεπε να «ανοίξουμε τα φτερά μας» και σε άλλες ταυτότητες και σε άλλες αγορές.

Δεν αναιρώ καθόλου τον αγώνα και την προσπάθεια των ανθρώπων που διαδέχτηκα. Όλοι είχαν τη δική τους συνδρομή και έκαναν το δικό τους αγώνα. Πέρα από τις όποιες στείρες αντιπαραθέσεις που με αφήνουν παγερά αδιάφορη το νησί έπρεπε να τρέξει.

Θα πω ότι ήταν όλα ευνοϊκά και η προσπάθεια βρέθηκε να γίνεται σε μια καλή στιγμή, που το έχει ανάγκη και ο τόπος μας, για να πετύχουμε το καλύτερο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το κατάλληλο timing έχει να κάνει και με το γεγονός ότι οι επαγγελματίες του νησιού κατάλαβαν ότι μέσα από συνεργασίες και δράσεις θα πρέπει και εκείνοι να είναι μπροστάρηδες και να βοηθήσουν με δράσεις τους, ώστε να αναδείξουμε για παράδειγμα το γαστρονομικό μας πλούτο, που προωθείτε μέσα από το FOOD PATHS και να καθιερωθούμε ως νησί με αθλητικά δρώμενα, προσπάθεια που παίρνει σάρκα και οστά μέσα από το TINOS RUNNING EXPERIENCE.

Όμως εδώ θα πρέπει να πω κάτι που το έχω πει και το έχω ξαναπεί και μπορεί να καταντώ γραφική. Δυστυχώς οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια δεν μπορεί να έχει επιτυχία χωρίς τη στήριξη των ξενοδόχων του νησιού. Όταν εκείνοι το συνειδητοποιήσουν αυτό και ενωθούν, τότε θα έχουμε άλλη δυναμική.

Αρχής γενομένης από το Πάσχα που είδαμε αυξημένη τουριστική κίνηση, σίγουρα το καλοκαίρι θα έχουμε περισσότερο τουριστικό ρεύμα. Όμως τι είναι αυτό που κάνει τον κόσμο να έρθει στο νησί;

Το Πάσχα πράγματι πήγε καλά και τα μέχρι τώρα μηνύματα δείχνουν ότι θα έχουμε ένα ακόμα καλύτερο καλοκαίρι. Εκείνο που καταφέραμε, μέσα από στοχευμένες δράσεις είναι ότι η Τήνος «ακούγεται παντού». Όσο καλό και αν είναι το προϊόν που διαθέτεις αν δεν το διαφημίσεις θα το χαρούν λίγοι.

Η Τήνος είχε πάντα τις ομορφιές της. Η διαφορά είναι ότι τις ήξεραν λίγοι. Σιγά - σιγά όμως την μαθαίνουν πολλοί και είναι στο χέρι μας να την μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι. Επισκέπτες που θα γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές μας, γιατί αν περάσουν καλά θα πουν καλά λόγια και θα φέρουν ή θα στείλουν και τους φίλους τους. Επομένως και εδώ πάλι υπάρχει μια κοινή προσπάθεια με τους επαγγελματίες του νησιού, ώστε ο κόσμος που θα έρθει να περάσει καλά.

H καλύτερη προωθητική δράση για ένα προορισμό είναι να μαζέψει πολλά και καλά «travel stories» δηλαδή πολλές και καλές ταξιδιωτικές εμπειρίες, που θα τον απογειώσουν. Αυτή είναι μια δράση με την οποία πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε στη συνέχεια μαζί με τη συντακτική ομάδα του Tinos Today.

Το νησί έχει πολλά στοιχεία μοναδικότητας. Είναι όλα αυτά που μας κάνουν ανταγωνιστικούς και επιλέξιμους.

Η πολιτική αστάθεια του περσινού καλοκαιριού επηρέασε την καλοκαιρινή σαιζόν. Φέτος με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε ανάλογες εξελίξεις, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα για την τουριστική κίνηση;

Το πρώτο που ευχόμαστε βέβαια είναι να έχουμε μια πολιτική σταθερότητα. Αν όλα πάνε καλά θα έχουμε μια καλή τουριστική κίνηση. Τα μεγέθη το Πάσχα έδειξαν μια αύξηση του 30% και εκείνο που βλέπουμε είναι ότι για το πρώτο μεγάλο τριήμερο του καλοκαιριού, που είναι αυτό του Αγίου Πνεύματος, έχουμε πληρότητα που αγγίζει επίπεδα Αυγούστου.
Εδώ και καιρό δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια. 

Η εικόνα για το καλοκαίρι είναι καλή και το θετικό είναι ότι η Τήνος κερδίζει «χαμένο» έδαφος σε αλλοδαπούς τουρίστες. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πολλές κρατήσεις, ιδιαίτερα από Γάλλους και γνωρίζω ότι τα περισσότερα καταλύματα έχουν ήδη εξασφαλίσει υψηλή πληρότητα για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αλλά και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Απαριθμώντας, πείτε μας ποια είναι τα βασικά πράγματα που λείπουν από την Τήνο σε σχέση με άλλα νησιά;

Όλοι αντιλαμβανόμαστε πως αν υπήρχε αεροδρόμιο στο νησί θα ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Το ίδιο ισχύει και για το λιμάνι. Ένα καλό λιμάνι θα επέτρεπε στην Τήνο να μπει στον χάρτη της κρουαζιέρας και θα είχε μια άλλη εικόνα το νησί.

Επίσης πολύ βασικό κομμάτι είναι μια καλή ενδοκυκλαδική επικοινωνία.

Σίγουρα φέτος προσεγγίζουν το νησί πάρα πολλά πλοία και είναι ιδιαίτερα σημαντική η σύνδεσή μας με τη Μύκονο, αλλά και με τη Νάξο και την Πάρο και με τη Σύρο. Είναι απαραίτητο να υπάρχει πλοίο 2-3 φορές τη βδομάδα που να σου επιτρέπει να πας στη Σύρο εργάσιμες ώρες και να επιστρέψεις χωρίς διανυκτέρευση.

Βέβαια και από πλευράς υποδομών σίγουρα όλοι θα θέλαμε ένα στελεχωμένο Κέντρο Υγείας, ένα βιολογικό σε λειτουργία και ένα ΧΥΤΥ. Αυτά θα έπρεπε να είναι η πρώτη μέριμνα του κράτους για τα νησιά που πρέπει να διαχειριστούν την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.

Σίγουρα τα σχέδια σας για την τουριστική προβολή του νησιού δεν σταματάν εδώ. Ποιοι είναι οι στόχοι που θα μπουν για περαιτέρω αύξηση της τουριστικής περιόδου;

Οι επόμενες άμεσες δράσεις μας μέσα στο καλοκαίρι έχουν να κάνουν με φιλοξενία Ιταλών και Γάλλων δημοσιογράφων αρχικά, με συνδρομή σε γυρίσματα ταινίας μεγάλου μήκους στην Τήνο για την οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά εν ευθέτω χρόνο, με φιλοξενία σε bloggers που θα διαφημίσουν το νησί και γενικά θα διαχειριστούμε σύγχρονους τρόπους διαφήμισης και προβολής.

Εκείνο όμως με το οποίο ασχολήθηκα από την πρώτη μέρα της θητείας μου και θέλω να πάει καλά είναι ο επανασχεδιασμός των μονοπατιών, η σήμανση και ο καθαρισμός τους και γιατί όχι και η πιστοποίησή τους.

Το βασικότερο είναι όταν ολοκληρωθούν οι τεχνικές διαδικασίες να γίνουν προωθητικές κινήσεις σε επίπεδο διαδικτύου. Να υπάρχει δηλαδή ένας ιστοχώρος, που θα απευθύνεται αποκλειστικά στον εν δυνάμει πεζοπόρο και θα του παρέχει πρόσβαση σε χάρτες και πληροφορίες. Στόχος είναι και η δημιουργία εφαρμογής κινητών τηλεφώνων αποκλειστικά για πεζοπόρους.

Και φυσικά θα προωθήσουμε τις ενέργειες και τις δράσεις μας με τη συμμετοχή μας σε εξειδικευμένες εκθέσεις για πεζοπορικό τουρισμό.

Ένα σημαντικό, κομβικό θα έλεγα, κομμάτι είναι η εκπαίδευση όλων όσων εμπλέκονται στον τουρισμό, από τα ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, χώροι εστίασης, αλλά και τους οδηγούς ταξί, οδηγούς λεωφορείων, ξεναγούς. Η εκπαίδευση θα αφορά σε τεχνικές οδηγίες για υπηρεσίες προς τους πεζοπόρους.

Εκείνο που θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε -και δεν θα κουραστώ να το λέω- είναι ότι επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μπορούμε να πετύχουμε μόνο μέσω του εναλλακτικού τουρισμού και βέβαια είναι απαραίτητη η βελτίωση των υποδομών των ξενοδοχείων για να δημιουργηθούν περισσότερες κλίνες φθινοπωρινών ή και χειμερινών ξενοδοχείων.

Φεύγοντας από τον τομέα του τουρισμού θέλετε να μεταφέρετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες μας ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου;

Το νησί μας έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αυτό είναι δεδομένο. Όπως δεδομένος είναι και ο ανταγωνισμός. Θα πρέπει λοιπόν να εκμεταλλευτούμε τις όποιες αλλαγές και η προσπάθεια μας να επικεντρώνεται στη βελτίωση της εικόνας και των προσφερόμενων υπηρεσιών. Για να κερδίσουμε έδαφος στο κομμάτι του ανταγωνισμού.
Σκεφτείτε κάτι απλό.

Αν πάρει κάποιος στα χέρια του το χάρτη της Ελλάδας και μετρήσει παραλίες και νησιά θα πρέπει να μπει στη θέση του εν δυνάμει επισκέπτη του νησιού μας και να βρει τα κίνητρα που θα τον κάνουν να ταξιδέψει στην Τήνο και όχι κάπου αλλού.

Και εδώ έρχεται ο αυξημένος ρόλος του επιχειρηματία τουρισμού στην προσέλκυση πελατείας. Ο επισκέπτης θέλει να περάσει καλά σε όλο το πακέτο, διαμονή, εστίαση, βόλτα, παραλία. Η καλή συμπεριφορά και οι καλής ποιότητας υπηρεσίες πάντα κερδίζουν πόντους.
Εδώ μπορώ να πω ότι τα σχόλια που ακούω είναι περισσότερο θετικά παρά αρνητικά όμως χρειάζεται ακόμα πολλή προσπάθεια και στο κομμάτι της αισθητικής αλλά και στην εν γένει συμπεριφορά.

Παμε σ’ ένα άλλο τομέα-δράση που είναι στην αρμοδιότητα σας, το Κοινωνικό Φαρμακείο. Τι έχετε να μας πείτε για αυτή τη δράση και ποιο είναι το μήνυμά σας στους συμπολίτες μας για το Κοινωνικό Φαρμακείο;

Έγινε μια φοβερή δουλειά καταγραφής και εκκαθάρισης, ακολούθησαν αποστολές σε πρόσφυγες και στο Κοινωνικό Φαρμακείο Ελληνικού των επικείμενων προς λήξη φαρμάκων. Το φαρμακείο λειτουργεί στο χώρο του ΚΑΠΗ κάθε Τρίτη απόγευμα 6-7 με τη συνδρομή όλων των φαρμακοποιών του νησιού.

Εκείνο που παρατηρούμε, τόσο τα άτομα που συνδράμουμε όσο και οι φαρμακοποιοί, είναι ότι λιγοστεύουν συνεχώς οι ωφελούμενοι και αν μεν λιγοστεύουν επειδή έχουν λύσει το πρόβλημά τους μέσω των παροχών σε ανασφάλιστους που ίσχυσαν πρόσφατα, τότε αυτό είναι καλό. Το μέλημά μας όμως και η αγωνία μας είναι μήπως υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πραγματικά ανάγκη και η ανάγκη αυτή για προσωπικούς τους λόγους δεν φτάνει ποτέ σε μας. Αυτό θα ήταν κρίμα.

Δεν θα μιλήσω λοιπόν για προϋποθέσεις και δικαιολογητικά εκείνο που θα πω είναι ότι αν κάποιος έχει ανάγκη ας απευθυνθεί σε μας και εμείς θα κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να τον εξυπηρετήσουμε.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χώρο που μου διαθέσατε και την όλη προσπάθεια που κάνετε για την προβολή του νησιού μας, αλλά και την ανάδειξη βασικών θεμάτων και τη συμβολή στην προσπάθεια επίλυσης σημαντικών προβλημάτων

Share To:

0 comments so far,add yours

_____________________________________________________________________________________
Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται
_____________________________________________________________________________________