Σε έναν κόσμο όπου ο παγκόσμιος πληθυσμός έχει ξεπεράσει τα επτά δις και πρόκειται να διπλασιαστεί σε πολλά αναπτυσσόμενα κράτη μέχρι ο έτος 2050, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι σχεδόν πρωτοφανείς.

Οι απειλές που αφορούν σε συγκρούσεις, τρομοκρατικές ενέργειες, μαζική μετανάστευση, ανεπαρκή πρόσβαση σε τροφή και νερό, στη κλιματική αλλαγή και στην διεύρινση του χάσματος ανάμεσα στος «έχοντες» και τους μη «έχοντες» φαντάζουν μεγάλες.

Την περασμένη χρονιά είχαμε δύο επιτεύγματα ορόσημα: την υιοθέτηση της Ατζέντας για την Βιώσιμη ανάπτυξη 2030 και την συμφωνία του Παρισιού για την Κλιμακωτή Αλλαγή. Όπως ανέφερε και ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Ban ki-,Moon, κατά την επίσκεψη στον IMO τον Φεβρουάριο αυτού του έτους, «Αυτές αποτελούν νίκες για τους λαούς του κόσμου, και θριάμβους της πολυμέρειας».



Η Ναυτιλία και ο IMO, έχουμε έναν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσουμε ώστε αυτή η ορμή που έχει δημιουργηθεί από αυτές τις συμφωνίες, να μετατραπεί σε απτή βελτίωση της ζωής των ανθρώπων που υπηρετούμε.

Στην σημερινή οικονομία, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο βασίζονται στα πλοία για την μεταφορά εμπορευμάτων, καυσίμων, τροφίμων, αγαθών και προϊόντων τα οποία έχουν ανάγκη. Οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν την ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου και των παγκόσμιων αγορών.

Τα πλοία ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο τεχνολογικά προηγμένα, τόσο εκλεπτυσμένα και ποτέ δεν μετέφεραν τέτοιες ποσότητες φορτίου, ποτέ δεν ήταν ασφαλέστερα και τόσο φιλικά προς το περιβάλλον, όσο και σήμερα. Αυτό οφείλεται στον παγκόσμιο στόλο και στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό που αριθμέι πάνω από ένα εκατομμύριο ναυτικούς, που εισάγουν και εξάγουν αγαθά σε τέτοια κλίμακα, που καθιστούν τον σύγχρονο κόσμο βιώσιμο.

Αλλά εάν τα οφέλη από την παγκοσμιοποίηση πρέπει να καταμεριστούν με ισότητα, όλες οι χώρες θα πρέπει να παίξουν έναν πλήρη και ενεργό ρόλο στην Ναυτιλία.

Η βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, η εργασιακή απασχόληση, η ευημερία και η σταθερότητα μπορούν να ενισχυθούν μέσω του αναπτυσσόμενου θαλάσσιου εμπορίου, μέσω της βελτίωσης λιμενικών υποδομών και της αποτελεσματικότητας τους καθώς και με΄σω προώθησης του ναυτικού επαγγέλματος – ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Η δουλειά του IMO συνιστάται στο να πραγματοποιεί μία ισχυρή συνεισφορά σε όλους αυτούς τους τομείς.

Το θαλάσσιο εμπόριο φέρνει οφέλη σε όλους μας μέσω της ανταγωνιστικότητας των ναύλων. Το κόστος μεταφοράς στην τιμή ραφιού ενός καταναλωτικού προϊόντος είναι αμελητέο για ένα για ένα προϊόν που μεταφέρεται μέσω της θάλασσας. Με την εντυπωσιακή της περιβαλλοντική επίδοση, η ναυτιλία αποτελεί επίσης έναν οδηγό της «πράσινης ανάπτυξης».

Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εξαρτώμενη της συνεχούς οικονομικής αποδοτικότητας των ναυτιλιακών μεταφορών. Τα οικονομικά και κανονιστικά κίνητρα θα ενθαρρύνουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επενδύσει σε «πράσινες τεχνολογίες», οι οποίες δεν είναι μόνο ευεργετικές για το περιβάλλον, αλλά μπορούν να οδηγήσουν και σε μείωση του κόστους μακροπρόθεσμα.

Η διαθεσιμότητα του χαμηλού κόστους και του αποτελεσματικού θαλάσσιου εμπορίου, έχει βοηθήσει να γίνει εφικτή η δραματική βελτίωση των παγκόσμιων συνθηκών διαβίωσης, ειδικά σε αναδυόμενες οικονομίες, όπου έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί άνθρωποι έχουν βγει από την οξεία φτώχεια τα τελευταία χρόνια.

Όπως πολύ δίκαια αναφέρεται στο θέμα της Παγκόσμιας Ναυτικής Ημέρας για το έτος 2016, η ναυτιλία είναι απαραίτητη για τον κόσμο – και πρόκειται να παραμείνει κεντρικός παράγοντας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, καθώς πραγματοποιούμε την αναπόφευκτη μετάβαση προς μία εποχή καθαρής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Αυτό είναι ένα μήνυμα που χρήζει και αξίζει ένα ευρύτερο κοινό. Σχεδόν ο καθένας στον σύγχρονο κόσμο βασίζεται σε ένα βαθμό στη ναυτιλία – αλλά πολλοί λίγοι το γνωρίζουν. Εγώ σίγουρα θα βάλω τα δυνατά μου να μεγεθύνω αυτό το μήνυμα κατά τη διάρκεια του έτους και παροτρύνω όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν την ζωτικής σημασίας βιομηχανία να με ακολουθήσουν στην διάδοση των νέων, ότι δηλαδή η ναυτιλία είναι απαραίτητη για τον κόσμο.

Share To:

0 comments so far,add yours

_____________________________________________________________________________________
Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται
_____________________________________________________________________________________