Με την ολοκλήρωση της τουριστικής σαιζόν συναντήσαμε την κα Δεληγιάννη Νατάσα, αντιδήμαρχο τουρισμού για να μας κάνουμε μια συζήτηση γενική για τον τομέα που υπηρετεί καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια που υπάρχουν. Διαβάστε τη συνέντευξη.

Η Τήνος φέτος κέρδισε τις εντυπώσεις στο χάρτη του τουρισμού προσελκύοντας περισσότερο κόσμο ακόμα και σε σύγκριση με τους μεγάλους προορισμούς της χώρας. Θεωρείτε ότι η επένδυση στο brand Τήνος, ολοκληρώθηκε ή συνέχεια πρέπει κάτι να του προσθέτουμε;

Από την πρώτη στιγμή επενδύσαμε στο δικό μας brand name. Στόχος μας ήταν και είναι να ακουστεί η Τήνος. Διότι όσοι περισσότεροι μας μάθουν, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το όφελος για το νησί. Βέβαια πάντα με σεβασμό στο παρελθόν και με βήματα μετρημένα και σταθερά.


Το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα μας δικαιώνει. Το νησί μας προβάλλεται και όλοι φέτος παραδέχθηκαν ότι ήταν η έκπληξη του καλοκαιριού καθώς πέτυχε άνοδο 42%.
Το πλάνο μας έχει 5ετή ορίζοντα και υλοποιείται σταδιακά. Θα ήθελα να σημειώσω ότι επιχειρήσαμε να δώσουμε μία νέα τουριστική ταυτότητα στο νησί μας, που είχε χαρακτηριστεί ως αμιγώς προσκυνηματικός προορισμός.

Το εγχείρημα ήταν δύσκολο. Σε καμιά περίπτωση δεν θέλουμε να ακυρώσουμε το κομμάτι προσκυνηματικός τουρισμός, θέλουμε όμως παράλληλα να αναδείξουμε και το άλλο πρόσωπο του νησιού και να «τρέξουμε» δράσεις και ενέργειες που είναι το διαβατήριο για να αποκτήσουμε πρόσβαση και σε άλλες αγορές, εκτός της ελληνικής.
Όπως γνωρίζεται καλά ο Έλληνας που πρώτα ήταν ο βασικός επισκέπτης μας  έχει να αντιμετωπίσει χίλια μύρια προβλήματα που τον κάνουν οικονομικά αδύναμο επισκέπτη άρα έπρεπε να βγούμε προς τα έξω. Εκτός των άλλων, χαιρόμαστε και συνδράμουμε τους δραστήριους συλλόγους του νησιού  μας γιατί μέσα από τις δράσεις τους και τις συνέργειες που έχουν δημιουργήσει όπως για παράδειγμα το FOOD PATHS αναδεικνύεται ο γαστρονομικός μας πλούτος ενώ μέσα από το TINOS RUNNING EXPERIENCE  καθιερωθήκαμε ως νησί με αθλητικά δρώμενα. Αυτές οι δράσεις έχουν μια δυναμική που συνεχώς θα αυξάνεται και θα αποδίδει καρπούς.

Ο επανασχεδιασμός και η πιστοποίηση των μονοπατιών είναι επίσης μία από τις ενέργειες προς υλοποίηση. Στόχος μας είναι ακόμα να δημιουργήσουμε μία  ηλεκτρονική καταγραφή των μονοπατιών  και να δώσουμε όλα τα κίνητρα στον εν δυνάμει πεζοπόρο που θα αναπτύξουν τον πεζοπορικό τουρισμό στο νησί και συγχρόνως μέσα από αυτή τη δράση επιδιώκουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Επομένως αυτό το παζλ έχει μια δυναμική και μια κινητικότητα και για να είναι ενεργό και ανταγωνιστικό  θα πρέπει συνεχώς  να προσθέτουμε κομμάτια.

Περιμένατε αυτήν την αύξηση της επισκεψιμότητας σε μια χρονιά που η Ελλάδα σίγουρα δεν βιώνει τις καλύτερες καταστάσεις;  Αν και του χρόνου ακολουθήσουν τα ίδια επίπεδα με μια μικρή αύξηση ή μείωση θα είστε ευχαριστημένοι σαν Δημοτική Αρχή;

Σίγουρα η φετινή ήταν χρονιά ρεκόρ για το νησί μας. Θα επιδιώξουμε να έχουμε αντίστοιχο αποτέλεσμα και του χρόνου. Και για αυτό έχουμε ήδη αναλάβει δράση, με τις παρουσιάσεις σε Μιλάνο και Παρίσι. «Κτίζουμε» θέσεις από νωρίς, γιατί το μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομίας του νησιού μας είναι συνυφασμένο με τον τουρισμό. Είναι ακόμα πολύ νωρίς για προβλέψεις, όμως να ξέρετε ότι για μας είναι πιο σημαντικό να έχουμε ικανοποιημένους επισκέπτες, που θα ξανάρθουν και θα μας διαφημίσουν στην ομήγυρη τους και φυσικά επιδίωξη μας είναι να αυξήσουμε το τουριστικό μας έσοδο. Διότι αυξημένο τουριστικό έσοδο θα σημάνει σε δεύτερο χρόνο και νέες επενδύσεις στον τουρισμό μας.


Οπωσδήποτε και είμαστε ευχαριστημένοι με την αύξηση του τουρισμού και χαιρόμαστε  που μέσα από την πρόσφατη δημοσκόπησή  σας φαίνεται ότι και οι πατριώτες μου είναι ικανοποιημένοι και ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία μέσα σε τόσο δύσκολους καιρούς. Αυτό για μας, τη δημοτική αρχή αλλά και τα μέλη της τουριστικής επιτροπής είναι η καλύτερη επιβράβευση. Ο κόσμος μας εμπιστεύεται και  επικροτεί τις επιλογές μας γιατί βλέπει ότι απέδωσαν καρπούς σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αρκεί να σας πω ότι η συμπεριφορά των επαγγελματιών είναι συγκινητική. Δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να φιλοξενήσουμε  τους δημοσιογράφους και γενικά όλους τους καλεσμένους μας και ενώ πριν με μεγάλη συστολή και δειλά - δειλά ζητούσαμε τη συνδρομή τους, τώρα δηλώνουν παρόντες και ετοιμοπόλεμοι και πραγματικά η  όλη συμπεριφορά τους  μας δικαιώνει και τους δικαιώνει.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που αναδείχθηκαν μέσα από την προβολή που έγινε στο νησί; Έχει κάτι άλλο η Τήνος να δείξει προς τα έξω; Τι να περιμένουμε για τη συνέχεια;

Αναδείξαμε τη γαστρονομία μας. Τις μοναδικές γεύσεις της Τήνου που την κάνουν να ξεχωρίζει από το πιο ταπεινό πιάτο, μέχρι τα τοπικά κρασιά και μπύρες, τα αλλαντικά, τα μοναδικά γλυκά και τα γαλακτομικά μας προϊόντα. Αναδείξαμε τα μονοπάτια μας που είναι ένας θησαυρός που μαγεύει τον επισκέπτη από τη μοναδικότητα των διαδρομών.

Το Μουσείο Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο, είναι ένα κόσμημα, που ήρθε να προστεθεί δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο και τις συλλογές που φιλοξενούνται στις αίθουσες του Ιερού Ναού της Ευαγγελίστριας.  Το μουσείο Τσόκλη στον Κάμπο της Τήνου, το Φεστιβάλ που συνεχώς χρόνο με το χρόνο κερδίζει  όλο και περισσότερο την εκτίμηση και την προσήλωση του κόσμου. Τα μοναδικά τοπία, τα χωριά μας που είναι ο ζωντανός πλούτος μας. Σίγουρα και τόσα άλλα πολλά που τα προβάλουμε και μέσα από αυτά κερδίζουμε το πλεονέκτημα.

Και σας θυμίζω, γιατί και αυτό είναι ένα επίτευγμα που προσδίδει μοναδικότητα στο νησί μας ότι πλέον η μαρμαρογλυπτική της Τήνου έχει αποκτήσει περίοπτη θέση στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Η Τήνος έχει πάρα πολλά να δείξει ακόμη και είναι αυτά που επιτρέπει να δει ο κάθε επισκέπτης, άλλος με τα μάτια της ψυχής και της πίστης, άλλος με διάθεση εξερεύνησης και άλλος με τη μαγεία του εν δυνάμει καλλιτέχνη. Όλα αυτά συνταιριασμένα ή  εξατομικευμένα  συνθέτουν τη μοναδικότητα του νησιού μας.


Η Τήνος σε ποιες εκθέσεις θα δώσει το παρών πέρα από Λονδίνο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Θα στραφεί στο εξωτερικό (π.χ. Σκανδιναβία) ή κάποια άλλη χώρα; 


Είχαμε αποφασίσει στην Τουριστική επιτροπή να συμμετέχουμε με δικό μας περίπτερο στην τουριστική έκθεση της Σουηδίας, πήγαμε στη μεγάλη τουριστική έκθεση που αφορά τον εναλλακτικό τουρισμό στο Ντύσελντορφ της  Γερμανίας και τώρα έχουμε το Λονδίνο,  δυο εκθέσεις στην Αθήνα που η μια είναι  Greek tourism Expo και η Ergo Marathon Expo  και θα συμμετέχουμε και στην τουριστική έκθεση στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα κάναμε και τις εκδηλώσεις παρουσίασης της Τήνου στο Μιλάνο και στο Παρίσι. Για το 2017 θα αποφασίσουμε  με τα μέλη της τουριστικής επιτροπής, αφού σταθμίσουμε και τα αποτελέσματα και  θα περιμένουμε και  τις  προτάσεις  των Συλλόγων και ιδιαίτερα του νεοσύστατου  Συλλόγου Ξενοδόχων.

Πόσο δύσκολο είναι ένας τόπος εν μέσω οικονομικής κρίσης να συνεχίζει να προβάλετε; Έχετε βρει δυσκολίες στην προώθηση του νησιού;

Πάντα υπάρχουν δυσκολίες που συνήθως έχουν να κάνουν με τα περιορισμένα budget. Επίσης η μεγάλη δυσκολία είναι οι μελέτες που χρειάζονται  πριν την υλοποίηση κάθε δράσης που πρέπει να αλλάζουν συνεχώς σύμφωνα με τη νομοθεσία που επίσης αλλάζει. Όμως δεν το βάζουμε κάτω μιας και οι υπάλληλοι του Δήμου με συνδράμουν και εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία ιδιαίτερα και μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού αλλά και μέσω της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για να δείξουμε στις διεθνείς αγορές τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές του νησιού μας είτε μέσα από εκθέσεις και δράσεις προβολής είτε μέσα από ταξίδια δημοσιογράφων  και bloggers.

Πιστεύεται ότι η Τήνος είναι έτοιμη να δεχτεί περισσότερο κόσμο; Οι υποδομές της θα αντέξουν με δεδομένο ότι φέτος έφτασαν κυριολεκτικά  στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους;

Σίγουρα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο όλα τα καταλύματα πέτυχαν 100% πληρότητες. Όμως ναι, μπορούμε να υποδεχθούμε περισσότερο κόσμο, ιδιαίτερα τους υπόλοιπους μήνες. Το νησί αν και στερείται αεροδρομίου έχει καλή ανταπόκριση με τα λιμάνια της Ραφήνας και του Πειραιά, ενώ πολύ καλή είναι και η ενδοκυκλαδική συγκοινωνία (με Μύκονο, Σύρο, Νάξο, Πάρο, Σαντορίνη και Άνδρο). Σίγουρα αυτή η αύξηση του τουρισμού  θα πρέπει, να συνοδευτεί με φροντίδα των υποδομών και  βελτιωτικά έργα, για να έχουμε ευχαριστημένους επισκέπτες,

Τι μηνύματα λαμβάνεται από τους επισκέπτες που έρχονται πρώτη φορά στο νησί; Ποιο είναι το στοιχείο που τους τραβάει περισσότερο το ενδιαφέρον;

Τα μηνύματα που λαμβάνουμε μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθεια. Οι περισσότεροι επισκέπτες μας δηλώνουν απολύτως γοητευμένοι από την Τήνο, τα χωριά της, την γαστρονομία της, το φυσικό τοπίο. Κάνουν λόγο για έναν «κρυμμένο θησαυρό» που άργησαν να τον ανακαλύψουν. Δηλώνουν ενθουσιασμένοι και διαφημίζουν το νησί όχι μόνο στις παρέες τους, αλλά και με αναρτήσεις στα social media. Βέβαια εδώ πρέπει να πω ότι είχαμε θετικά σχόλια και για την καθαριότητα του νησιού, τόσο στη χώρα όσο και στα χωριά και στις παραλίες μας.

Μπορεί η Τήνος να γίνει χειμερινός τουρισμός;

Σίγουρα το νησί μας έχει τη δυνατότητα αλλά και το «πακέτο» για να επιμηκύνει σημαντικά τη σεζόν της και να δέχεται επισκέπτες καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Φέτος πετύχαμε σημαντικές πληρότητες τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την κίνηση και το Νοέμβριο και η σεζόν μας να ανοίξει μέσα στο Μάρτιο.

Ο επισκέπτης μας τους μήνες off season μπορεί να επισκεφθεί τα χωριά της Τήνου, να περπατήσει στα μονοπάτια της, να γευτεί τη γαστρονομία της, να διασκεδάσει στα πανηγύρια της. Να δει τα μουσεία μας και  όλο το «πακέτο» Τέχνης και Πολιτισμού  και μάλιστα καλύτερα από το καλοκαίρι. Ακόμα και να κολυμπήσει στις πανέμορφες παραλίες του νησιού μας.

Και μην ξεχνάτε ότι ακόμα και τους «νεκρούς» τουριστικά μήνες, όπως είναι ο Ιανουάριος η Τήνος έχει αυτήν τη μοναδική γιορτή της Εύρεσης της Εικόνας του Ευαγγελισμού και τον Φεβρουάριο το Καρναβάλι. Όλα αυτά θα διαφημιστούν κατάλληλα προκειμένου να έχουμε περισσότερο κόσμο. Θα θυμάστε ίσως ότι και στα «Φαναράκια» είχε γίνει μια καλή προσπάθεια που όμως «σκάλωσε» στον κακό καιρό και το Πάσχα είχαμε ρεκόρ αφίξεων. Σε αυτό βέβαια πρέπει να συνδράμουν και οι ξενοδόχοι και οι εστιάτορες γιατί θα πρέπει να είναι συνολικό και συλλογικό το άλμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Ένα σχόλιο για την σύσταση του Συλλόγου Ξενοδόχων, μας είχατε πει σε προηγούμενη συνέντευξη ότι είναι ένα «στοίχημα» για εσάς. Τελικά τι οφέλη θα φέρει στο νησί αυτός ο Σύλλογος

Είναι πολύ σημαντικό οι επαγγελματίες της φιλοξενίας να ενταχθούν κάτω από μία ομπρέλα. Μιλάω για τους ξενοδόχους βέβαια γιατί  όπως  γνωρίζουμε τα ενοικιαζόμενα δωμάτια έχουν επίσης το δικό τους δραστήριο Σύλλογο. Θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις της ευγενούς άμιλλας και του υγιούς ανταγωνισμού. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο ώστε να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες στους επισκέπτες μας.  Παράλληλα μέσα από το Σύλλογο θα δημιουργήσουμε και μία βάση στατιστικών δεδομένων σε ότι αφορά τις πληρότητες, αλλά και τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών μας.

Ναι το είχα πει  ότι ήταν ένα «στοίχημα» για  εμένα γιατί έβλεπα ότι χωρίς το σύλλογο αυτό θα ήταν δύσκολο να προχωρήσουμε.  Ξέρετε ο Δήμος μπορεί να φτάσει μέχρι σε ένα σημείο. Μπορεί  να προβάλει τον τόπο να ανοίξει δρόμους,  να κάνει ένα πλάνο αλλά μέχρι εκεί.  Ο δήμος δεν είναι τουριστικό γραφείο.  Αρκεί να σας πω ότι παντού στις εκθέσεις, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, το μεγαλύτερο βάρος της προβολής ενός τόπου το έχει ο τοπικός Σύλλογος  Ξενοδόχων.  Χαίρομαι γιατί κατάλαβαν ότι μέσα σε αυτή τη συγκυρία και την δυναμική που δημιουργείται  στο νησί δεν θα μπορούσαν για κανένα λόγο να είναι απόντες.  Περιμένουμε τις ρεαλιστικές τους προτάσεις  και θέλουμε να πιστεύουμε ότι  θα ζήσουμε και τη στιγμή που όλοι οι Σύλλογοι του νησιού, που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό, θα  κάνουν κοινές δράσεις και συνεργασίες πολυεπίπεδες.

Σας ευχαριστώ γιατί για άλλη μια φορά έχω τη δυνατότητα, να πληροφορήσω και εσάς και τους δημότες μας για τη δουλειά μας και τις προοπτικές που ανοίγονται για το νησί μας.

Share To:

0 comments so far,add yours

_____________________________________________________________________________________
Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται
_____________________________________________________________________________________