Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού
Θεατρική Παράσταση
Παραλήπτης Άγνωστος
της Kathrine Kressmann Taylor

Σάββατο 4 Μαρτίου, στις 20:00
 παίζουν: Αχιλλέας Βατρικάς, Χρήστος Χριστόπουλος
μετάφραση - σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
σκηνογραφία - videodesign: Μικαέλα Λιακατά
φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας
κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτογραφικό θέμα: Νικηφόρος Πλυτάς
Είσοδος 3€

Τα πνευματικά δικαιώματα του έργου διαχειρίζεται το Πρακτορείο Macnaughton Lord Representation, 2nd Floor, 16 Crucifix Lane, London SE1 3JW, UK.



Παραλήπτης Άγνωστος της Kathrine Kressmann Taylor

Καλύτερη short-term Παράσταση του 2015 στα βραβεία του all4fun.gr
«Απλότητα και καθαρότητα στη σκηνοθετική ματιά, ουσία και εξαιρετική οικονομία μέσων και χρόνου από τη Νάντια Φώσκολου. [...] Σε μία ώρα μέσα, παρακολουθούμε την άνοδο και την πτώση όχι μόνο μιας αντρικής φιλίας, αλλά και μιας ολόκληρης ιδεολογίας μισαλλοδοξίας και άρνησης. Κι αυτό από μόνο του, ειδικά στους καιρούς που ζούμε, έχει ανεκτίμητη σημασία.»
Κριτική του Γρηγόρη Ιωαννίδη στην Εφημερίδα των Συντακτών

Σαν Φρανσίσκο (ΗΠΑ) / Μόναχο (Γερμανία), 1932:

«Νομίζεις ότι είμαι ένας Αμερικανός φιλελεύθερος; Όχι, είμαι ένας Γερμανός πατριώτης!»
Το αριστούργημα της Kathrine Kressmann Taylor σε σκηνοθεσία και μετάφραση της Νάντιας Φώσκολου αγαπήθηκε από το κοινό και παίχτηκε για τρεις συνεχόμενες σαιζόν (2014-16) στο Θέατρο «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων» της Αθήνας. Μετά από έναν πρώτο κύκλο επιτυχημένων παραστάσεων το 2014 και έναν δεύτερο, το 2015, ο Παραλήπτης Άγνωστος, αφού ψηφίστηκε Καλύτερη short-term Παράσταση του 2015 στα θεατρικά βραβεία κοινού All4fun, ξαναπαίχτηκε για τρίτη χρονιά το 2016. Φέτος πηγαίνει περιοδεία ανά την Ελλάδα, με πρώτο σταθμό το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Μέσα από την αλληλογραφία δύο αδελφικών Γερμανών φίλων, επιτυχημένων μεταναστών στην Αμερική, ο ένας εκ των οποίων αποφασίζει να επιστρέψει στη Γερμανία στις αρχές της δεκαετίας του ’30, το έργο αιχμαλωτίζει μια φιλία — και την ανθρωπότητα ολόκληρη — σε μια στιγμή ιστορικής μεταμόρφωσης. Καθώς ο Χίτλερ αναρριχάται στην εξουσία, η σχέση των δύο φίλων φθίνει ανεπανόρθωτα και καταλήγει στην προδοσία.

Βασισμένη σε μια κλασική ιστορία εκδίκησης δομημένη με κινηματογραφικό σασπένς, η παράσταση διερευνά το ζήτημα της προσωπικής ευθύνης σε περιόδους κρίσεων.
Γραμμένο το 1938, το αφήγημα δι’αλληλογραφίας Παραλήπτης Άγνωστος (Address Unknown) είναι, κατά το New York Times Book Review, «το πιο αποτελεσματικό κατηγορώ εναντίον του ναζισμού που έχει γίνει ποτέ σε έργο μυθοπλασίας». Έχει διασκευαστεί για τον κινηματογράφο και έχει ανέβει σε κεντρικά θέατρα των Ηνωμένων Πολιτειών και της Γαλλίας. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επί σκηνής στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Επισκεφτείτε τη σελίδα της παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/1402236363410744/

Νάντια Φώσκολου, σκηνοθεσία και μετάφραση

Η Τήνια στην καταγωγή Νάντια Φώσκολου εργάζεται ως σκηνοθέτις του θεάτρου στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη.

Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Columbia, όπου έκανε τριετές επαγγελματικό μεταπτυχιακό (Master of Fine Arts) στη Σκηνοθεσία Θεάτρου με υποτροφία του Κληροδοτήματος Μινωτή (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης), καθώς και του Ιδρύματος Fulbright.

Είναι επίσης αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου (DEA) Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης - Paris III, και απόφοιτος της Δραματικής Σχολής ‘Florent’ (Παρίσι).

Επελέγη για το εργαστήριο Science & Stage Collaborative Fellowship, με θέμα την κλιματική αλλαγή, το οποίο κορυφώθηκε με την παρουσίαση ενός νέου έργου από το Superhero Clubhouse στη Νέα Υόρκη (Δεκέμβριος 2016).

Τη σαιζόν 2014-15 παίχτηκαν δύο σκηνοθεσίες της στην Αθήνα: το Ελευθερία στη Βρέμη του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ στο Θέατρο Μεταξουργείο, και το Παραλήπτης Άγνωστος της Κάθριν Κρέσμαν Τέιλορ στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, το οποίο ψηφίστηκε ως Καλύτερη Short-Term Παράσταση της χρονιάς από το all4fun.gr (επαναλήφθηκε για 3η χρονιά το 2016, και θα παίζεται σε περιοδεία ανά την Ελλάδα την άνοιξη του 2017).  Το 2014 σκηνοθέτησε επίσης την παράσταση Hôtel Méditerranée, διασκευή από έργο του κορυφαίου σύγχρονου Αμερικανού συγγραφέα Charles Mee, σε συνδυασμό με το ντοκιμαντέρ Γιάννης Μόραλης του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Between the Seas της Νέας Υόρκης. Το 2013 σκηνοθέτησε το έργο Peninsula του Nathan Wright στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Fringe της Νέας Υόρκης. Η παράσταση τιμήθηκε με το βραβείο Παράστασης Συνόλου (Outstanding Ensemble) και επελέγη για τα Fringe Encores. Την ίδια χρονιά σκηνοθέτησε την παράσταση Καλοκαίρι στα Σώματα με τη Γιασεμί Κηλαηδόνη σε κείμενα Σωτήρη Δημητρίου στο Θέατρο Μεταξουργείο (η παράσταση επαναλήφθηκε τη σαιζόν 2013-14), καθώς και το νέο αμερικανικό έργο Lake Full of Iron; Sky Full of Hope, πάλι του Nathan Wright, στο Manhattan Repertory Theatre της Νέας Υόρκης.  Το 2011 σκηνοθέτησε το Ρωμαίος και Ιουλιέττα του Σαίξπηρ στο Θέατρο Θησείον (συνεχίστηκε το 2012-13 για δεύτερη χρονιά). Το 2008 σκηνοθέτησε σε sold-out πρεμιέρα στο Baryshnikov Arts Center το νέο έργο Opus D’Amour της Anna Forsythe. Έως το 2010 ανέβασε την ίδια παράσταση σε άλλα τρία θέατρα της Νέας Υόρκης.

Έχει επίσης σκηνοθετήσει τις παραστάσεις:

Στη Νέα Υόρκη: Ψύλλοι στ’Αυτιά του Φεντώ (σε δική της μετάφραση από τα γαλλικά στα αγγλικά), Οι Καλύτερες Προθέσεις του Μπέργκμαν, Protest του Χάβελ, Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ, καθώς και τα σύγχρονα αμερικάνικα έργα After της Erin Browne, και Naked Fish και Mission του Nathan Wright.

Στην Αθήνα: Πώς ο Προυστ μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου του Αλαίν Ντε Μποττόν (Άδειος Χώρος – Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ταξίδι στις Κάτω Χώρες του Ζαν-Λυκ Λαγκάρς (Ομάδα Κινηματο-θέατρον), το αφήγημα του Βενεντίκτ Εροφέεφ «Μόσχα-Πετουσκί» σε θεατρική διασκευή με τίτλο Black Russian (Θέατρο Μεταξουργείο), και το έργο Γείτονας του Μάριους Ιβασκεβίσιους σε μορφή αναλογίου για το Εθνικό Θέατρο.

Έχει εργαστεί ως συντονίστρια χώρων στον καλλιτεχνικό οργανισμό ‘chashama’ της Νέας Υόρκης, ως ερευνήτρια στο Κέντρο Αρχαίου Δράματος «Δεσμοί», και ως βοηθός σκηνοθέτη του Γιάννη Χουβαρδά (Ιδιωτικές Ζωές του Νόελ Κάουαρντ, Αμόρε – Θέατρο του Νότου). Έχει διδάξει θέατρο στη Μέση και την Ανώτατη Εκπαίδευση, έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και έχει υπογράψει θεατρολογικά άρθρα σε εκδόσεις. Μεταφράζει για το θέατρο από τα αγγλικά και τα γαλλικά.

Επικοινωνία: Nadia.foskolou@gmail.com">nadia.foskolou@gmail.com

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.