- του Γεωργίου Γρηγοράκη

Με αφορμή την κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την ταυτότητα αλλαγής φύλου από τα 15 και αφού δεν έχω δει έως τώρα από την μικρή μας κοινωνία κάποιο δημόσιο λόγο θα επιθυμούσα να εκθέσω τις δίκες μου πρώτες σκέψεις επί του θέματος.

Έχοντας ως πηγή έμπνευσης το βιβλίο Ο ‘Εαυτός που αποτελεί κύκνειο άσμα του εξαίρετου δοκιμιογράφου Κωστή Παπαγιώργη (εκδόθηκε μετά τον θάνατο του) πορεύτηκα φέροντας την ευθύνη των λεγομένων, μου για ένα θέμα τόσο ευαίσθητο που αφορά την νομική, την ιατρική, την κοινωνία την ηθική την βιολογία, την τεχνολογία, την θρησκεία , την φιλοσοφία, την κοινή λογική.

Ο άνθρωπος σαν οντότητα μέσα στο χωροχρόνο διακρίνεται από δύο αναλλοίωτα βασικά συστατικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν με ανεπανάληπτο τρόπο το περιεχόμενο της ψυχοσωματικής του σύνθεσης. Αυτά είναι το πρόσωπο (εγώ) και το φύλο (άντρας -γυναίκα).

Το πρόσωπο είναι το εγώ, είναι η αυτό-συνείδηση μας και το φύλο είναι το σώμα μας. Το φύλο (σώμα) προϋπάρχει πάντοτε και φιλοξενεί το εγώ όταν γεννιέται. Γίνεται δηλαδή το σπίτι του προσώπου ως ένα δώρο της φύσης.

Η σοφία αυτής της ιεραρχίας θα απαιτήσει χρόνο και συνεχή εξέλιξη πολύπλοκων διεργασιών που με ένα ανεξήγητο ενίοτε τρόπο και σειρά ανακαλύψεων θα οδηγήσει στον εγκλιματισμό και στην οριστική συμφιλίωση των δύο: Φύλο (σώμα ) - πρόσωπο (εγώ) καθώς και στην αρμονική συμπόρευση τους έως το τέλος της διαδρομής. Γιατί φύλο και πρόσωπο γεννιούνται χωριστά, αλλά διά της αμοιβαίας ανακάλυψης τους συμπορεύονται και πεθαίνουν μαζί.

Το εγώ όμως με την αυτοσυνείδηση του ενηλικιώνεται, σηκώνει το ανάστημα του θέτει ερωτήματα, αμφιβάλει. Ο εαυτός μας προτάσσει το εγώ του. Θέλει να δράσει ελεύθερα.
Η ελευθερία όμως υπάρχει υπό προϋποθέσεις γιατί απλούστατα η ζωή μας έχει δοθεί ερήμην. Είμαστε ήδη κάτι πριν ακόμη αποκτήσουμε αυτοσυνείδηση .

Μπορώ να δρω ελευθέρα αρκεί να κατανοώ και να σέβομαι αυτό που μου έχει δοθεί πριν και κατά την διάρκεια της ύπαρξης μου. Ασκώ π.χ την ναυτοσύνη γιατί η θάλασσα υπάρχει ήδη. Είμαι κυνηγός γιατί υπάρχουν βουνά και πεδιάδες να διανύσω.

Η έξοδος μας από την φύση γίνεται με την γέννηση μας. Το φύλο μας έχει ήδη δοθεί και το μελλοντικό εγώ θα ταυτιστεί μαζί του σε όλο το φάσμα και στην ποικιλία των εκδηλώσεων του. Πρώτα είμαστε φύλο (σώμα) και μετά πρόσωπο (εγώ).

Πως μπορώ λοιπόν αν αμφιβάλλω και να εκφράζω την δυσαρέσκεια μου για αυτό που μου έχει δοθεί ; Έχω το δικαίωμα να ορίζω σε τέτοιο βαθμό το δώρο -σώμα μου; γίνεται να δρω ελεύθερα χωρίς περιορισμούς ;

Η ελευθερία είναι μια ενάρετη ιδιότητα που όπως και οι άλλες αξίες είναι εκτός των άλλων και κοινωνικά κατεκτημένες αρετές . Η αξία της ελευθερίας πηγάζει ακριβώς από το δεσμευτικό της νόημα. Η πεμπτουσία της κερδίζεται επώδυνα και μας δίδεται, μεταφέροντας την παρακαταθήκη της, ως προίκα, στη επόμενη γενιά για να δικαιώσει στο τέλος το ανθρώπινο γένος . Το γεγονός π.χ ότι μπορώ να μιλάω και να εκφράζομαι ελεύθερα το οφείλω, εκτός των άλλων, σε όσους πολέμησαν για να μου το εξασφαλίσουν. Είναι δηλαδή και κοινωνικό γεγονός .

Η ελευθερία δίχως περιορισμούς μετατρέπεται σε ασυδοσία, διαλυτική ουσία για την κοινωνία που θα προωθήσει την άναρχη αποσύνθεση της, αποδομώντας ταυτοχρόνως την προσωπικότητα του ανθρώπου .

Είναι περίπτωση που το θάρρος του ανθρώπου γίνεται θράσος και η ελεύθερη βούληση δεν κινείται με σεμνότητα που τολμά σε ότι μπορεί να κατανοήσει σε πρώτη φάση, ώστε να δύναται να κάνει το επόμενο βήμα έχοντας στέρεη βάση, αλλά που δρα με ανελεύθερη πλάνη και με αυτόμολη σφαλερότητα παραβιάζοντας την κοινή λογική.

Σε τέτοιου είδους διχαστικά νομοθετήματα και στην τωρινή κατάσταση δεν είμαστε σε θέση να αποφασίσουμε, πόσο μάλλον να τα κάνουμε νόμο του κράτους. Δεν είμαστε ώριμοι αρκετά ώστε να λάβουμε μια τέτοιου είδους απόφαση αφού οι συνέπειες αυτής θα είναι ανεξέλεγκτες, άγνωστες και ενδεχομένως αμετάκλητα καταστροφικές για τον άνθρωπο. Η λογική επιβάλει να προηγηθεί η εγκυρότητα του επιστημονικού λόγου της ιατρικής.
Ο άνθρωπος έχει μεγάλη πορεία να διαβεί για την γιγάντωση του πνεύματος του. Δεν εκπληρώνει ακόμη τα ποιοτικά εκείνα χαρακτηριστικά κριτήρια ώστε να μπορεί να θέτει και να απαντά σε ερωτήματα που άπτονται θεμάτων που τον υπερβαίνουν.

Η ψήφιση του νομοσχεδίου από τους 148 για την ταυτότητα αλλαγής φύλου στα 15 με αυτές τις προϋποθέσεις και με τέτοια προχειρότητα είναι μια από τις πλέον εγκληματικές ενέργειες που μαρτυρούν την ¨απρέπεια ¨ του εγώ απέναντι στην ίδια του την φύση (σώμα) και μάλιστα στην πιο βασική της εκδήλωση προς τον άνθρωπο ~ Το φύλο. 
Εναντιωνόμαστε στη φύση και αμφισβητούμε την ταυτότητα μας. Εκφράζουμε δυσαρέσκεια και δηλώνουμε άρνηση . Συνεπώς αρνούμαστε την φύση με ότι αυτό συνεπάγεται .
Στις παρούσες συνθήκες και με τα συγκεκριμένα δεδομένα το δικό μου ΄΄εγώ΄΄ αρνείται αυτή την άρνηση και η άρνηση της άρνησης είναι κατάφαση.

O φιλελεύθερος φιλόσοφος J. S. Mill είχε πει ότι καμία κοινωνία δεν θα προόδευε εάν δεν υπήρχαν οι λίγοι εκείνοι άνθρωποι των οποίων η ηθική δεν ήταν ανώτερη από την υπάρχουσα νομοθεσία και τις δεδομένες αντιλήψεις της εποχής

Εγώ απλώς αναρωτιέμαι ποιοι είναι οι ενάρετοι εκείνοι άνθρωποι στην πολύ συγκεκριμένη Ελληνική πραγματικότητα που θα κινηθούν αποφασιστικά και θα γίνουν το οδηγητικό μας νήμα.

Οι νομοθέτες, οι ιατροί, οι ιερείς, οι δικαστές, οι πολιτικοί, οι πολίτες ;;

Όχι οι 148 που το ψήφισαν και
σίγουρα όχι ένα παιδί 15 ετών.

12~10~2017

Γ. Γ

Share To:

0 comments so far,add yours

_____________________________________________________________________________________
Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται
_____________________________________________________________________________________