Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Τα αίματα άναψαν για μία ακόμη φορά στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε χθες, μεταξύ άλλων, και τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου. Μέσα σε δυο χρόνια εάν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει, προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητριών εταιρειών Fast Ferries και Golden Star Ferries που διαθέτουν συμβατικά πλοία, για να απαντήσει ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση!

Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 10 πλοία για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά.

Και μεγαλύτερο λιμάνι να είχαμε, είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, η οποία δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γραμμή με τρία συμβατικά πλοία (με δύο πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) πάλι θα υπήρχε συν μία δήλωση δρομολόγησης, θέλοντάς να δείξει τον χωρίς μέτρο ανταγωνισμό. Εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός αυτός θα καταστήσει τη γραμμή άγονη γιατί στο βαθμό που δεν θα υπάρξει στο μέλλον κανένα ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη, τότε -όπως ορίζει η νομοθεσία- η γραμμή εντάσσεται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας.



Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) υποστήριξε ότι η πολιτεία πρέπει να εγκρίνει πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να εξετάζει τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο.

Από την πλευρά του ο ιδρυτής της SeaJets κ. Μάριος Ηλιόπουλος (τέσσερα ταχύπλοα πλοία, τρία πρωινά, ένα απογευματινό δρομολόγιο) επικαλέστηκε τη νομοθεσία και υπογράμμισε επίσης ότι δεν πρέπει οι εκπρόσωποι των άλλων εταιρειών να δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας και απειλών, προσθέτοντας -όπως προαναφέρθηκε- ότι ο ίδιος δεσμεύεται να καλύψει όποιο κενό. Τελικά το ΣΑΣ αποφάσισε αναβολή για το θέμα της Ραφήνας για ένα έκτακτο συμβούλιο στις 25 Οκτωβρίου.

Αναβολή αποφάσισε και για το θέμα της δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Κεφαλονιά, όπου επίσης κατεγράφη μία ένταση. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ionian Group υποστήριξε ότι οι  προϋποθέσεις που έθεσε η ακτοπλοϊκή εταιρεία Kefalonian Lines για να «ανοίξει» και πάλι τη γραμμή δεν μπορούσαν να συζητηθούν για νομικούς λόγους το ΣΑΣ και πάντως πριν εγκριθούν τα ετήσια δρομολόγια. Η Kefalonian Lines υποστήριξε, από την πλευρά της, ότι το ΣΑΣ και το υπουργείο μπορούν να λάβουν μία ιστορική απόφαση με βάση την πρότασή της που θα δώσει ζωή σε ένα νησί που αντιμετωπίζει έντονα συγκοινωνιακά προβλήματα.

Σημειώνεται ότι η Kefalonian Lines πρότεινε να λειτουργήσει ξανά σε ετήσια βάση τη γραμμή Πάτρας-Ιθάκης-Κεφαλονιάς, με δυο προϋποθέσεις. Τα δρομολόγια με αφετηρία την Κυλλήνη προς Κεφαλονιά να έχουν απόσταση 2 ωρών μεταξύ τους έτσι ώστε να υπάρχει διασπορά δρομολογίων, και η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να της δοθεί με αποκλειστικότητα για μία 5ετία. Υπέρ της πρότασης της Kefalonian Lines τάχθηκε και η βουλευτής Κεφαλληνίας Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, και οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης της Ιθάκης.

Ένταση σημειώθηκε και μεταξύ των εκπροσώπων των δυο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ηγουμενίτσας Κέρκυρας. Ο κ. Απόστολος Σουλιώτης εκ μέρους της μεγαλύτερης κοινοπραξίας πρότεινε να αποφασιστούν τα δρομολόγια που έχουν κατατεθεί για τη χειμερινή περίοδο (αρχές Απριλίου) και να επανεξεταστεί πάλι τότε το θέμα. Και το θέμα αυτό αναβλήθηκε για τις 25 Οκτωβρίου.

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.