Το Τήνος Today συνάντησε την κα Αναστασία Δεληγιάννη, Αντιδήμαρχο τουρισμού στο Δήμο Τήνου για μια συνέντευξη πάνω σε ερωτήματα για τον τομέα δράσεις της. Παρακάτω παραθέτουμε αυτούσια τη συνέντευξη εφ' όλης της ύλης για τον τουρισμό και την προβολή του νησιού μας.

Αλήθεια, η Τήνος άλλαξε ή είναι στο δρόμο της αλλαγής; Πόσο δύσκολος είναι αυτός ο δρόμος σε μια Χώρα που αντιμετωπίζει βαθιά οικονομική κρίση;

Εγώ θα χρησιμοποιούσα άλλα ρήματα όπως η Τήνος προβλήθηκε, η Τήνος μαθεύτηκε, η Τήνος μεγαλουργεί και τέτοια παρόμοια που δείχνουν ότι το νησί μας βρίσκεται σε μια τροχιά οικονομικής ανάπτυξης, η οποία σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στην αύξηση της τουριστικής κίνησης. Η Τήνος λοιπόν δεν άλλαξε και νομίζω κανείς μας δε θέλει να αλλάξει. Όλοι τη θέλουμε, την έχουμε ερωτευτεί και την ξέρουμε σαν τη γωνιά του Αιγαίου όπου η τέχνη, ο πολιτισμός, η γαστρονομία, η παράδοση και η ποιότητα παντρεύονται σε ένα μύθο τον οποίο καλούμε τον κόσμο να ζήσει μέσα από την απίστευτη ενέργεια που προσφέρεται απλόχερα και είναι συνδεδεμένη με την καλλιτεχνική φύση του νησιού μας. Αν λοιπόν θέλουμε να αξιολογήσουμε το που βρισκόμαστε, εγώ θα έλεγα ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Ο στόχος είναι συνεχώς να βελτιώνουμε την ποιότητα και να αντιστοιχίζουμε το κόστος με τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Όπως γνωρίζουμε το καλό έχει πάντα εχθρό του το καλύτερο.

Η Τήνος του 2017-18 σε ποιες τουριστικές αγορές θα την δούμε να φιγουράρει;

Θα τη δούμε σε κλασσικές τουριστικές αγορές όπως Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Αγγλία, αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να σκεφτούμε και τη Σκανδιναβία που πήγε καλά μετά το πρώτο άνοιγμα που κάναμε εκεί το 2016 με τη συμμετοχή μας, με δικό μας περίπτερο, στην τρίτη διοργάνωση της «GREKLAND PANORAMA 2016» στο Εκθεσιακό Κέντρο «ERICSSON GLOBE» στην Στοκχόλμη, την καρδιά της Σκανδιναβίας. Επίσης υπάρχουν σκέψεις για εντελώς καινούργιες αγορές και είναι ένα από τα θέματα που θα συζητήσουμε στην επόμενη Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Τήνου για το τουριστικό πλάνο του 2018.



Ποιο θα λέγαμε ότι ήταν το πρόσημο από την τουριστική σαιζόν που μας πέρασε; Και ποιες προβλέψεις έχουμε για την επόμενη;

Η αλήθεια είναι ότι πήγε καλά και αν σκεφτεί κανείς ότι διανύουμε μια εποχή κρίσης, θα λέγαμε ότι πήγε καλύτερα από τις προβλέψεις μας.

Για μένα το σημαντικό είναι ότι έχει αλλάξει ο κόσμος που επισκέπτεται το νησί μιας και απαρτίζεται πλέον, στη πλειοψηφία του, από νεαρά άτομα, ψαγμένα που θέλουν το ιδιαίτερο, θέλουν το μοναδικό, δεν θα τους πειράζει αν φυσά, αν θα περιμένουν για να εξυπηρετηθούν, αν θα πρέπει να κλείσουν τραπέζι γιατί δεν είναι αυτονόητο ότι θα βρουν, αν πάλι δεν βρουν επίσης δε θα τους πειράξει να πάνε σε ένα διπλανό χωριό ή στη Χώρα. Είναι αυτή η γενιά που έμαθε να έχει ευγένεια ψυχής, να λέει ευχαριστώ και παρακαλώ, να μπορεί να συνεννοηθεί με ένα αλλοδαπό και να τον διευκολύνει στο τι ζητά και να μοιραστεί μαζί του ταξιδιωτικές εμπειρίες. Ίσως σε κάποιους φανεί περίεργο, αλλά για μένα μετρά ιδιαίτερα αυτή η μετάλλαξη του ταξιδιωτικού μας κοινού.

Για την επόμενη χρονιά οι προβλέψεις είναι θετικές. Ήδη υπάρχουν κρατήσεις και για μεγάλες περιόδους και βέβαια θα πρέπει να πω ότι για πολλές επιχειρήσεις διαμονής το καλοκαίρι συνεχίζεται. Εδώ βέβαια γίνεται ακόμη πιο έντονο το θέμα των υποδομών με τις οποίες θα πρέπει να ασχοληθούμε το χειμώνα. Εκείνο που πρέπει να καταλάβουν οι πατριώτες μου είναι ότι έχουν αλλάξει τα μεγέθη του κόσμου που φιλοξενείται στο νησί και του νερού που καταναλώνει και των σκουπιδιών που δημιουργεί. Πάντα πίστευα ότι το να γνωρίζεις καινούργιους τόπους σου ανοίγει τους ορίζοντες και σε κάνει να φεύγεις από το μικρόκοσμο που ζεις και να αντιμετωπίζεις με άλλο μάτι τα όποια προβλήματα. Επειδή λοιπόν ταξιδεύω συχνά, βλέπω ότι, τουλάχιστον όλα τα νησιά έχουν θέματα με τα απορρίμματα, τα οποία σε άλλα είναι εντονότερα από μας και σε άλλα λιγότερο έντονα. Όσο και να μας κάνει εντύπωση, όλοι όσοι «απαιτούν» ένα σκουπιδιάρικο έξω από την πόρτα τους, θα δουν ότι αυτό είναι ανέφικτο, γιατί αν ήταν εφικτό θα το κάναμε για να έχουμε την καλύτερη εικόνα του νησιού μας που είναι και το επιδιωκόμενο. Επομένως συνείδηση καλού δημότη και προσπάθεια από όλους με κοινό στόχο την πολυεπίπεδη βελτίωση υπηρεσιών.

Tinos Food Paths, Tinos Running Experience, Exomeria Trail Race, είδαμε και στις τρεις αυτές διοργανώσεις ότι όταν ενωθεί ο κόσμος του νησιού (επαγγελματίες, κάτοικοι κλπ) μπορούν να πετύχουν μεγάλα πράγματα. Η Τήνος ποιες συνεργασίες χρειάζεται για να αναπτύξει περισσότερο το brand (ταυτότητα) της;

Νομίζω ότι το κομμάτι της συνεργασίας το έχουμε, το αποδείξαμε και στην εκδήλωση παρουσίασης των Τηνιακών προϊόντων στο Εκπτωτικό Χωριό στα Σπάτα, όπου πραγματοποιήθηκε η προβολή της Τηνιακής Γαστρονομίας και ήταν μια καλή γνωριμία του νησιού και των προϊόντων που διαθέτει με το κοινό και υποψήφιους επισκέπτες της Τήνου. Εκεί ήταν ενωμένοι οι 4 επαγγελματικοί σύλλογοι του νησιού μας: ο Εμποροεπαγγελματικός & Βιοτεχνικός Σύλλογος Τήνου, η Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων Τήνου, ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων Τήνου «Η ΞΕΝΙΑ» και ο Σύλλογος Επιχειρηματιών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τήνου, υπό την αιγίδα του Δήμου Τήνου. Και το Exomeria Trail Race ήταν βέβαια μια ευκαιρία συνεργασίας για τους Συλλόγους της Έξω Μεριάς που το διοργάνωσαν, δηλαδή τον Προοδευτικό Σύλλογο Μαρλά - Μαμάδου, το Σύλλογο Βεναρδιανών Τήνου και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πύργου - Πανόρμου Τήνου. Πιστεύω ότι μια καλή συνεργασία και μια ευκαιρία για να αναπτύξουμε την ταυτότητά μας είναι η υιοθέτηση των μονοπατιών μας. Αυτού του πεζοπορικού παράδεισου που διαθέτουμε που θα πρέπει να στηριχτεί, τόσο από τα φυσικά πρόσωπα, όσο και από τις ενώσεις προσώπων, όπως για παράδειγμα τους Συλλόγους του νησιού μας που δραστηριοποιούνται σε κάθε χωριό και γνωρίζουν, από το μόνιμο αγώνα που κάνουν, τη σημασία της συλλογικότητας και τη χαρά της διοργάνωσης που είναι μεγαλύτερη βέβαια όταν η εκδήλωση στεφθεί από επιτυχία.

Ως τώρα θα έλεγα, αν θέλουμε να το κάνουμε λίγο πιο παραστατικό, ο κουμπαράς που λέγεται «τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας» έχει αποδείξει ότι αξίζει να τον γεμίζουμε γιατί, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, δεν έχει υπάρξει κάποια δράση που προτάθηκε από την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Τήνου και να μην έχει αποδώσει στο έπακρο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Μπορώ να πω ότι έχει ξεπεράσει και τις προσδοκίες μας, μιας και αυτό που περιμέναμε μακροπρόθεσμα το βλέπουμε άμεσα. Θα πρέπει λοιπόν να στηρίξουμε με όλη μας τη δύναμη τη συλλογικότητα και την προσπάθεια, γιατί μόνο έτσι επιτυγχάνουμε αποτελέσματα.

Έχω πει και δε θα κουραστώ να το επαναλαμβάνω, ότι στο κομμάτι της τουριστικής προβολής του νησιού μας, δε θα πρέπει να κοιτάξει κανείς μικρότητες, προσπάθειες επιβολής, παρατάξεις και αντιπαλότητες, κανείς δεν περισσεύει και όλοι είναι χρήσιμοι.

Πόσο αυξημένος είναι ο ρόλος του επιχειρηματία στην τουριστική «αναγέννηση» της Τήνου;

Και παραπάνω «άνοιξα» λίγο αυτό το θέμα λέγοντας για τις αλλαγές που συντελούνται στο προφίλ των επισκεπτών μας και πιστεύω ότι θα πρέπει και οι επιχειρηματίες να ακολουθήσουν τα καινούργια δεδομένα του νησιού.

Μέσα στην κρίση ο Έλληνας καταναλωτής έγινε διστακτικός και αναζητά για τις διακοπές του την βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής. Επιπλέον θέλει να έχει επιλογές και πέρα από το πακέτο ήλιος-θάλασσα. Οι επιχειρηματίες του νησιού, παλιοί και νέοι, αντιλήφθηκαν ότι πρέπει να διατηρήσουν τις τιμές σε ελκυστικά επίπεδα και ταυτόχρονα να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής στους τομείς της φιλοξενίας, της γαστρονομίας και της διασκέδασης. Μέχρι στιγμής πάντως έχουν δικαιωθεί μιας και οι αφίξεις έχουν ακολουθήσει ανοδική πορεία και η Τήνος φαίνεται να έχει πλασαριστεί ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού. Αυτή την εικόνα θα πρέπει να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να τη διατηρήσουμε. Αν σκεφτούμε ότι τώρα πια «το έχουμε» τότε, την ίδια στιγμή πιστεύω ότι το «χάσαμε κιόλας». Το καλό είναι ότι το έχουν αντιληφθεί όλοι αυτό το λεπτό σημείο που θα πρέπει το φτασμένο να είναι ανεπιτήδευτο και το άφταστο να είναι δημιουργικό και συγχρόνως «εναλλακτικό» για να κάνει τη διαφορά. Πιστεύω ότι και με τον ένα και με τον άλλο τρόπο οι έξυπνοι επιχειρηματίες θα μπορούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα τους.




Μπορεί η Τήνος να έχει μια επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου; Αρχή γενομένης από ένα μήνα (π.χ.) Ιούνιο και δευτερεύοντα κάτι παραπάνω.

Σίγουρα μπορεί και για αυτό κάνουμε δράσεις που αποσκοπούν στην προβολή του εναλλακτικού τουρισμού. Εγώ θα έλεγα ότι το στοίχημα θα είναι να έχουμε ολόχρονα κόσμο. Ένας λόγος είναι το Προσκύνημα που δεν θα πρέπει να έχει να κάνει μόνο με το καλοκαίρι, εκτός και αν κάποιοι το συνδυάζουν με καλοκαιρινές διακοπές, εκείνο όμως που θα πρέπει να προβληθεί είναι ότι στην Τήνο υπάρχει έντονη θρησκευτική κατάνυξη, ιδιαίτερα τους λιγότερους τουριστικούς μήνες, καθώς επίσης στη γιορτή της Εύρεσης της Αγίας Εικόνας, του Ευαγγελισμού και το Πάσχα. Αν κάποιοι θέλουν να δουν τα χωριά και τα μουσεία μας ,επίσης θα πρέπει να σκεφτούν ότι θα τα δουν καλύτερα με λιγότερο κόσμο. Η καταπληκτική γαστρονομία μας και η γευσιγνωσία σίγουρα είναι καλύτερη σε μήνες λιγότερο κορεσμένους. Το άλλο στοιχείο είναι ότι οι πεζοπόροι και οι αναρριχητές δεν πεζοπορούν, ούτε αναρριχούνται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Άρα προβάλλοντας τέτοιες δράσεις αμέσως επιδιώκεις την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Και σε αυτό το κομμάτι όμως θα πρέπει να βοηθήσουν οι επιχειρηματίες. Γιατί ο κόσμος που θα έρθει θα πρέπει να βρει να κοιμηθεί ζεστά και να φάει καλά, γιατί αν συμβεί αυτό θα ξανάρθει και θα στείλει και το φίλο του και έτσι γίνεται η καλύτερη διαφήμιση.

Θέλουμε τη γνώμη σας από την δική σας σκοπιά για το τι έλκει τους ξένους (Γάλλους, Γερμανούς) και έρχονται αγοράζουν σπίτια και ξεχωρίζουν γενικά το νησί μας.

Εδώ πιστεύω ότι θα απαντήσω με την ιδιότητά μου ως συμβολαιογράφος περισσότερο παρά ως Αντιδήμαρχος, γιατί συμβαίνει να «συλλέγω» με αυτή μου την ιδιότητα, εμπειρίες από όλους αυτούς τους ανθρώπους που επιλέγουν να κάνουν την Τήνο, αν και μακριά από τα σπίτια τους, δεύτερη πατρίδα τους και να επενδύσουν, πολλές φορές καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά, προκειμένου να ζήσουν αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία που όλοι νιώθουν ότι τους δίνεται απλόχερα.

Η επένδυση για αυτούς θεωρώ ότι πρώτα από όλα είναι συναισθηματική και δευτερευόντως οικονομική. Τουλάχιστον οι άνθρωποι που επιλέγουν να έρθουν στην Τήνο, μου δίνουν αυτή την εντύπωση ότι δηλαδή ζουν ολόχρονα για τη στιγμή που θα έρθουν στο νησί και στο πλοίο της επιστροφής προγραμματίζουν την επόμενη έλευσή τους. Νομίζω ότι το βασικό στοιχείο για αυτούς είναι το αυθεντικό, αυτό βρίσκουν στο νησί μας, γεγονός που θα πρέπει να μας αγχώνει γενικότερα, γιατί δεν μας επιτρέπει να ξεφύγουμε και καλά κάνει και θα κάνει αυτός ο αναλογισμός του αυθεντικού, του ξεχωριστού και του παραδοσιακού να μας βάζει αναπόφευκτα φραγμούς και σκέψεις για τον τρόπο διαχείρισης της επόμενης μέρας.

Δε θέλω να σας κουράσω, γιατί αν συνεχίσω να μοιράζομαι τις σκέψεις μου για την τουριστική προβολή του τόπου μας δε θα σταματήσουμε εύκολα. Θέλω όμως να σας ευχαριστήσω για τη δυνατότητα που μου δίνεται να ενημερώσω τους δημότες μας, αλλά και για όλη τη δουλειά που γίνεται μέσα από το «TINOS TODAY» για την προβολή του τόπου μας. Επίσης θα ήθελα, αρχής γενομένης από αυτό, να ευχαριστήσω και όλους τους επαγγελματίες του νησιού που συνδράμουν σε κάθε προσπάθεια, θα έλεγα με τρόπο συγκινητικό, για την τουριστική προβολή του τόπου μας.

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.