Η εικαστική αυτή πρόταση άρχισε να υλοποιείται στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Βασικό ρόλο σε αυτή τη δουλειά έχει το μάρμαρο που με τη μορφολογία του όγκου και τη μοριακή δομή του συντελεί τα μέγιστα στον τελικό καθορισμό της σύνθεσης. Όλες οι μαρμάρινες συνθέσεις έχουν σμιλευθεί απευθείας στο υλικό, χωρίς να υπάρχει πρόπλασμα αφήνοντας έτσι την ελευθερία στη τελική μορφή του έργου.

Το ανθρώπινο σώμα στην ολότητά του ή σε μεμονωμένα ανθρώπινα μέλη ή μέρος της οστικής ή της μυϊκής δομής αποτελεί την πηγή έμπνευσης και το βασικό θέμα στο παιχνίδι που κάνει το φως με τη γλυπτή φόρμα και την μοριακή δομή του υλικού, αναδεικνύοντας έτσι την κάθε μαρμάρινη σύνθεση. Ο οξειδωμένος και πατιναρισμένος μπρούτζος αφήνει το φως να παίξει πάνω στις φόρμες δημιουργώντας έντονες λάμψεις και βαθιά σκούρα, ώστε να δίνουν τη σωστή εικαστική διάσταση της γλυπτής σύνθεσης.
Η ανασύνθεση εικόνων και φορμών με χρωματιστά κομμάτια πλεξιγκλάς αποτελεί μια απόπειρα με ένα καινούριο, σχετικά, υλικό που μου δίνει την δυνατότητα να συνθέσω ένα δέντρο, να σχηματοποιήσω τη φυλλοροή του στο χώρο ή να κατασκευάσω ένα ηλιοβασίλεμα κάποιο καλοκαιρινό απόγευμα, ανάμεσα στη Σύρο και στη Γυάρο.

Μαζί με αυτά παρουσιάζεται και το γλυπτό «Η μάνα προσκυνήτρια» που το 1991 πήρε το πρώτο πανελλήνιο βραβείο στον αντίστοιχο διαγωνισμό του Δήμου Τήνου.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΟΚΑΜΙΣΑΣ
ΓΛΥΠΤΗΣ

Sculpted shapes

This visual proposal began in the mid 1990s. The marble plays a key role in this work, its morphology, atomic volume and molecular structure contributing to the final result of the composition. All marble compositions have been sculpted directly into the material without any preform, leaving freedom in the creation of the piece. The human body as a whole, or as individual parts, or as part of the bone or muscular structure, is the source of inspiration and the basic theme in the play of light between the sculpted form and the molecular structure of the material, thus highlighting each marble composition. The oxidized and patinated bronze lets the light flow on the forms, creating intense flashes and deep shadows to give the right visual dimension of the carved composition.

The reconstruction of images and forms with colourful pieces of plexiglass is an attempt with a relatively new material, that allows me to compose a tree, to draw its shedding of leaves in the space, to make a sunset on a summer afternoon, between Syros and Gyaros.

Along with these, the sculpture ‘’The Kneeling Mother’’, which was awarded the first Panhellenic prize in 1991 in the same-named competition held by the Municipality of Tinos.

THODORIS POKAMISAS
SCULPTOR

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.