Ενώνω τη φωνή μου με εκείνη των εν ενεργεία εκπαιδευτικών του νησιού μας, που θέτουν το θέμα άμεσης  απομάκρυνσης του 3ου Νηπιαγωγείου, από τα έγκατα του  κτιρίου, που στεγάζει το 3ο Δημοτικό σχολείο Τήνου.

Για όσους γνωρίζουμε τα εκπαιδευτικά πράγματα και ζούμε τον αγώνα των εκπαιδευτικών, δηλώνουμε ότι:

Μόνο η αυτοθυσία της Διευθύντριας και των δασκάλων, κρατά όρθιο το 3ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου, με ότι αυτό συνεπάγεται, για την προσωπική τους υγεία, για τους παρακάτω λόγους:

1. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής,προετοιμασίας, φύλαξης των προσωπικών αντικειμένων  των δασκάλων, αυτό που λέμε γραφείο δασκάλων. Οι δάσκαλοι κυριολεκτικά είναι όρθιοι σε όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, δεν μπορούν να προετοιμαστούν για την επόμενη ώρα και να συνέλθουν από τη διδασκαλία της προηγούμενης , τα λάπτοπ , οπτικοακουστικά μέσα, οι τσάντες τους με τα προσωπικά τους είδη είναι εκτεθειμένασε κοινή θέα,κλπ. Τα γραφεία των δασκάλων βρίσκονται στον διάδρομο του ορόφου μπροστά από τις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας, κάτι που θυμίζει τα ράντζα ενός εφημερεύοντος Νοσοκομείου. Οι μαθητές εισερχόμενοι και εξερχόμενοι από τις τάξεις, τους διέρχονται ανάμεσα από τα γραφεία. Όλοι κάνουν άσκηση υπομονής.

2. Οι βιβλιοθήκες με πλούσιο υλικό βρίσκονται και αυτές στους διαδρόμους εκτεθειμένες. Πως να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές και τους δασκάλους;

3. Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, χρησιμοποιείται ως τάξη και όχι   για τις  δραστηριότητες για τις οποίες έχει φτιαχτεί. Κάθε φορά που πρέπει να γίνει μια εκδήλωση,ξηλώνεται η τάξη,μετακινούνται τα διαχωριστικά,τα θρανία , οι βιβλιοθήκες και τα παιδιά ,που?

Οι δάσκαλοι κυριολεκτικά στα διαλύματα κινούνται ως τροχονόμοι μέσα και έξω από το κτίριο, για την ασφάλεια των παιδιών και των αντικειμένων.

4. Ο  Γυμναστής του Σχολείου, οι μαθήτριες και οι μαθητές τις περισσότερες μέρες, φοράνε μπουφάν και κουκούλα στο κεφάλι, για να κάνουν γυμναστική, στο ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΟ προαύλιο. Κι’ όταν πιάσει ξαφνικά βροχή, κολλάνε τα παιδιά με την πλάτη τους στο υπήνεμο μέρος του διώροφου κτιρίου για να προφυλαχτούν, μιας και η πόρτα του σχολείου βρίσκεται από την απέναντι μεριά. Πράγματα αδιανόητα να συμβαίνουν στις μέρες μας.

5. Τα νήπια των τριών και τεσσάρων ετών, του 3ου Νηπιαγωγείου και η πρώτη τάξη του Δημοτικού φιλοξενούνται  σε τρεις υπόγειες τυφλές αίθουσες(οι πόρτες τους προς το προαύλιο είναι μονίμως κλειστες).  Η  είσοδος και η έξοδος των παιδιών,γίνεται από το εσωτερικό του κτιρίου, από έναν στενό διάδρομο, του οποίου το πλάτος μειώνεται ακόμη περισσότερο, επειδή σε αυτόν εναποθέτουν τα ρούχα τους περισσότερα από 60  νήπια και πρωτάκια. Τα παιδιά για να βγουν έξω στο φως, πρέπει να ανέβουν πολλά σκαλιά, πρώτα για να φτάσουν μέχρι το ισόγειο και από εκεί στην έξοδο. Μα κανένας δεν έχει σκεφθεί! τι μπορεί να συμβεί,όταν είναι γνωστό ότι στο υπόγειο και μάλιστα σε διπλανό χώρο των αιθουσών αυτών,είναι εγκατεστημένο το καζάνι του καλοριφέρ, από τυχόν πυρκαγιά ή αναθυμιάσεις; Το γεγονός αυτό το έχω κατ’ επανάληψη αναφέρει στους αρμόδιους.

Με την απομάκρυνση του 3ου Νηπιαγωγείου,σε μια μέρα, με ανακατάταξη των χώρων,θα λυθούν όλα τα παραπάνω προβλήματα και όλοι θα ηρεμήσουν προς όφελος των παιδιών.

1ον: μια αίθουσα θα γίνει αίθουσα διδασκαλίας, με αποτέλεσμα να ελευθερωθεί η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία στις δύσκολες μέρες θα λύνει και το πρόβλημα της Γυμναστικής.

2ον: η άλλη αίθουσα θα γίνει γραφείο δασκάλων, με τις αντίστοιχες προδιαγραφές των άλλων σχολείων

ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ: ΜΗΔΕΝ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Εννοείται ότι πρέπει να γίνουν λειτουργικές και οι πόρτες του υπογείου, προς τον αύλειο χώρο, καθώς οι μαθητές του Δημοτικού   είναι μεγαλύτερης ηλικίας (δεν είναι μωρά).

ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΟΜΩΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ;

-Γνωρίζω ότι οι προσπάθειες του Δήμου να νοικιάσει κατάλληλο χώρο έχουν πέσει στο κενό. Φαίνεται να μην υπάρχουν αίθουσες στην πόλη, ή οι ενδιαφερόμενοι να ζητούν απίθανα πράγματα από το Δήμο.

-Το Κτίριο του εκκλησιαστικού Γυμνασίου-Λυκείου που φαίνεται ως κατάλληλο χώρος, ανήκει στην Αποστολική Διακονία της Ελλάδος και νομίζω πως θα περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα σήμερα. Αν και θα ένοιωθα μεγάλη χαρά, να ξανάβλεπα το σχολείοστο οποίο υπηρέτησα επί 37 χρόνια, να ξαναλειτουργεί.

-Η  Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι για μένα ναι . Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί άμεσα, ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ Η΄ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ  ΔΑΠΑΝΕΣ. Χρειάζεται όμως γενναιότητα και τόλμη από τη Δημοτική Αρχή και κατανόηση από όλους μας.

Αναφέρομαι στις αίθουσες που βρίσκονται κάτω από το Συγκρότημα του Γυμνασίου, κατά μήκος της Λεωφόρου Μεγαλόχαρης, που συνοδεύονται με μεγάλη αυλή 120-140τμ.

Οι αίθουσες αυτές αποτελούσαν ένα ενιαίο χώρο, ο οποίος μέχρι το 1970 φιλοξενούσε την Βιβλιοθήκη του ΠΙΙΕΤ, πριν δηλαδή μεταφερθεί η βιβλιοθήκη, στον όροφο του Πνευματικού Κέντρου του ΠΙΙΕΤ.

Το 1988 ο χώρος αυτός, επί Αντιπροεδρίας μου στο ΠΙΙΕΤ, χωρίστηκε σε αίθουσες προκειμένου να στεγαστεί το νεοϊδρυθέν στην Τήνο Τεχνικό και Επαγγελματικό Λύκειο Τήνου. Αναφέρομαι στο γεγονός αυτόγια να  καταδείξω τη στατική επάρκεια του ενιαίου χώρου και τις δυνατότητες του για πιθανές μετατροπές, σε νέους  χώρους.

Σταδιακά οι αίθουσες αυτές, δόθηκαν από τις Δ.Ε., προς εξυπηρέτηση των σκοπών των Συλλόγων της Τήνου. Μια αίθουσα από αυτές, έχει δοθεί και στο Σύλλογο ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ  από το 1977.

Επειδή η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι το ύψιστο αγαθό, ο Σύλλογός μας, αν προκριθεί αυτή η λύση, που είναι και η καλύτερη κατά την άποψή μου με τα σημερινά δεδομένα, είναι διατεθειμένος αυθημερόν να παραδώσει τα κλειδιά των γραφείων μας, υπέρ αυτού του σκοπού.

Για τους άλλους Συλλόγους, προτείνω,ο Δήμος, για να μην υπάρξει πρόβλημα στην λειτουργία τους, να νοικιάσει ένα ενιαίο χώρο 40-50 τ.μ. για τις ανάγκες του και να τον προσφέρει σε αυτούς, για κοινή χρήση-φιλοξενία.

 Τα Δ.Σ. των Συλλόγων, θέλω να πιστεύω, θα δείξουν κατανόηση και θα συμβάλλουν στην επίλυση, ενός πραγματικά ακανθώδους προβλήματος.

Με Σεβασμό στις προσπάθειες όλων.
Γιάννης Ψάλτης
Συν. εκπαιδευτικός

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.