Μετά τη συνάντηση που έγινε την περασμένη Δευτέρα στο Θεομητορικό μας Προσκύνημα στο Βρυσί όπου προσευχηθήκαμε, ως τοπική Εκκλησία, για την επιτυχία της 34ης παγκόσμιας ημέρα νεολαίας που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στον Παναμά, χθες Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019, αργά το βράδυ, η Εκκλησία μας ενώθηκε και πάλι με τον  Παναμά, μέσω της προσευχής.

Στις 9 το βράδυ στο Μοναστηριακό Ναό του Αγίου Αντωνίου στην Παλλάδα της Χώρας Τήνου, συνάχθηκε η νεολαία μας, μετά από πρόσκληση της τοπικής επιτροπής για την ποιμαντική της νεολαίας, και ενώθηκε, μέσω  της προσευχής με τους νέους που συμμετέχουν με τον Άγιο Πατέρα τον Πάπα Φραγκίσκο στην παγκόσμια αυτή συνάντηση, στην οποία συμμετέχει η τοπική Εκκλησία του Παναμά και 200.000 νέοι από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων οκτώ από την Ελλάδα με δύο από την Τήνο.

Ενώπιον του Παναχράντου Μυστηρίου τελέστηκε ειδική Ιεροτελεστία με σκοπό να ζητήσουμε από τον Κύριο να μας εμπνεύσει νέους τρόπους και μεθόδους για να τον πλησιάσουμε,   να τον γνωρίσουμε καλύτερα και να τον κάνουμε ακόμη πιο γνωστό στο περιβάλλον που ζούμε και δρούμε.

Στην Αρχή της  Ιεροτελεστίας  ακούστηκε από τους παρόντες νέους και νέες και με τη βοήθεια των τριών παρόντων μοναζουσών και ιερέων, ο ύμνος της 34ης παγκόσμιας συνάντησης της νεολαίας στα ισπανικά και ελληνικά.

Ακολούθησε η ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου από τον Ευαγγελιστή Λουκά και ακούσαμε την  περικοπή που αναφέρεται στον ευαγγελισμό της Θεοτόκου, εφόσον το θέμα της παγκόσμιας ημέρας νεολαίας είναι: «Είμαι η δούλη του Κυρίου ας γίνει σε μένα σύμφωνα με το λόγο σου».

Μετά την ακρόαση του Ευαγγελίου, ο Αρχιεπίσκοπός μας που προΐστατο της Ιεροτελεστίας μίλησε στους παρόντες και είπε:

Τον τελευταίο καιρό η Εκκλησία ασχολείται ιδιαίτερα με την οικογένεια και τους νέους.

Το 2014 πραγματοποίησε μία προπαρασκευαστική Σύνοδο των επισκόπων και το 2015 την τακτική Σύνοδο για με θέμα την οικογένεια.

Πέρσι και συγκεκριμένα από τις 3 έως τις 28 του  μήνα Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε μία Σύνοδος των Επισκόπων με θέμα: οι νέοι-η πίστη και η διάκριση της κλήσης. Τους επισκόπους της Ελλάδας εκπροσώπησε ο Επίσκοπος Σύρου, Σεβασμιότατος π. Πέτρος που είναι και Πρόεδρος της Συνοδικής μας Επιτροπής για την ποιμαντική νεολαίας.

Στη Σύνοδο αυτή έλαβαν  μέρος 267 Συνοδικοί Πατέρες, 23 ειδικοί στο θέμα, 49 ακροατές και ακροάτριες  και 36 νέοι ηλικίας από 18-29 ετών  από όλο τον κόσμο

Στο στο τέλος της Συνόδου δόθηκε στην Εκκλησία το τελικό Κείμενο  της Συνόδου το οποίο εγκρίθηκε επί τόπου  από τον Πάπα Φραγκίσκο, όπως επίσης μία σύντομη αλλά μεστή επιστολή των Συνοδικών Πατέρων προς όλους τους Νέους και τις νέες του κόσμου.

Το κείμενο  της Συνόδου έχει ως βάση το περιστατικό των μαθητών της Εμμαούς, όπως το διηγείται ο Ευαγγελιστής Λουκάς.

Το κείμενο αυτό εξετάζει το πλαίσιο στο οποίο ζουν οι νέοι, επισημαίνοντας τις δυνατές στιγμές και  τις προκλήσεις. Όλα ξεκινούν από μια σωστή ακρόαση που, με ταπεινότητα, υπομονή και διαθεσιμότητα, επιτρέπει πραγματικά τον διάλογο με τη νεολαία, αποφεύγοντας τις "προκατασκευασμένες απαντήσεις και τις έτοιμες συνταγές".

Είναι δεδομένο ότι οι  νέοι θέλουν όχι μόνο να ακούν αλλά και να ακουστούν, να αναγνωριστούν, να συνοδευτούν». Η Σύνοδος αναγνωρίζει ότι η Εκκλησία δεν είχε πάντα αυτή τη στάση: συχνά ιερείς και επίσκοποι, επιβαρυμένοι  από πολλά καθήκοντα  δεσμεύσεις, αγωνίζονται να βρουν χρόνο για να ακούσουν και συχνά δεν τον βρίσκουν. Πολλές φορές προτιμούμε να μιλούμε και όχι να ακούμε. Χρειαζόμαστε  λοιπόν και μία επαρκή προετοιμασία και λαϊκών, ανδρών και γυναικών που θα είναι σε θέση  να συνοδεύουν  τις νέες γενεές. Η Εκκλησία χρειάζεται νέους, συγκεκριμένους, εμπνευσμένους και προφητικούς τρόπους για να αγκαλιάσει τη νεολαία  της.

Σ΄αυτό πρέπει να συμβάλλει και ο εκπαιδευτικός τομέας: τα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τα κολλέγια, τα ορατόρια προσφέροντας στους νέους μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση στους νέους. Τόσο η τοπική Εκκλησία όσο και η ενορία πρέπει να ξανασκεφτούν  την  ιεραποστολική κλήση τους και να συνειδητοποιήσουν πόσο  σημαντικός είναι ο τομέας της κατήχησης, της ακρόασης και της συνοδείας. Κατηχούμε, ακούμε και συνοδεύουμε, δεν εγκαταλείπουμε ούτε εκείνους που εγκαταλείπουν.

Η Σύνοδος κάνει επίσης αναφορά στην οικογένεια που είναι  η μικρή εκκλησία  και ονομάζεται και «κατ’ οίκον Εκκλησία»: η Σύνοδος αναφέρεται ειδικότερα στο ρόλο των παππούδων και γιαγιάδων που συμβάλουν ενεργά στη μετάδοση της πίστης, με την εμπειρία και τη μαρτυρία.

Η Σύνοδος υπερασπίζεται τη δικαιοσύνη που δυστυχώς λείπει και τοποθετείται υπέρ του πολιτισμού της αγάπης, απορρίπτοντας ως απαράδεκτο τον λεγόμενο «πολιτισμό του άχρηστου». Δεν διακρίνει τους ανθρώπους σε χρήσιμους και άχρηστους. Η Εκκλησία  υπερασπίζεται με όλες τις δυνάμεις της τον «πολιτισμό της αγάπης»

Ο κόσμος του αθλητισμού, της μουσικής προσφέρει επίσης στους νέους την ευκαιρία να εκφραστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: δεν να υποτιμηθεί το δυναμικό των αθλητικών δραστηριοτήτων και στην περίπτωση της μουσικής, η Εκκλησία πρέπει να την χρησιμοποιήσει  ως  «ποιμαντικό μέσο». Οι νέοι εκτιμούν τις αυθεντικές  γιορτές στις οποίες η δύναμη και η ομορφιά των σημείων, η φροντίδα για το κήρυγμα και η συμμετοχή όλης  της κοινότητας την βοηθά στο να μιλά συλλογικά με το Θεό. Πρέπει να βοηθηθούν οι νέοι να ανακαλύψουν την αξία της Θείας Ευχαριστίας, που είναι η πιο δυνατή ενέργεια του Θεού μέσα στην Εκκλησία του.

Ο Θεός μιλάει στην Εκκλησία και στον κόσμο μέσω των νέων, οι οποίοι είναι ένας από τους "θεολογικούς χώρους" στους οποίους ο Κύριος παρουσιάζει τον εαυτό του. Σ’ αυτό οφείλεται η αναφορά της Συνόδου στο μοντέλο του «νεαρού Ιησού ανάμεσα στους νέους» και στην μαρτυρία των αγίων, ανάμεσα στους οποίους είναι αμέτρητοι νέοι, ως προφήτες αλλαγής.

Μια άλλη «σίγουρη πυξίδα» για τη νεολαία είναι η αποστολή, το δώρο του εαυτού τους που οδηγεί σε μια πραγματική και διαρκή ευτυχία. Στενά συνδεδεμένη με την έννοια της αποστολής, είναι και η κλήση: κάθε ζωή είναι μια αποστολή από τον Θεό. Κάθε αποστολή μέσα στην Εκκλησία πηγάζει από το Μυστήριο του Βαπτίσματος είναι και μια πρόσκληση για όλους στην αγιότητα. Αυτή η αποστολή ασκείται στην οικογένεια του, την Εκκλησία, την κοινωνία και μπορεί να είναι η έγγαμη ζωή, η αφιερωμένη ζωή, η ιερατική ζωή και η  μόνιμη διακονία, η οποία πρέπει να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο.

Η συνοδεία από την Εκκλησία για τα νερά μέλη της πρέπει να ασκείται τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

Παραλήπτες αυτής της βοήθειας είναι όλοι οι νέοι, οι ιεροσπουδαστές, ιερείς ή μοναχοί που βρίσκονται σε εκπαίδευση, μελλόνυμφοι και νεόνυμφοι. .

Το Συνοδικό Κείμενο υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για μεγαλύτερη αναγνώριση και την ενίσχυση των γυναικών στην κοινωνία και στην Εκκλησία, γιατί η απουσία τους φτωχαίνει το διάλογο και την εκκλησιαστική πορεία: πρέπει επειγόντως μια αλλαγή εκ μέρους όλων – αναφέρει το Κείμενο - και από την αντίληψη για την αμοιβαιότητα μεταξύ των φύλων. Οι Συνοδικοί Πατέρες εύχονται «μια γυναικεία παρουσία στους  εκκλησιαστικούς θεσμούς σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης και  μιας «γυναικείας συμμετοχής  τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, με σεβασμό  στο ρόλο που έχουν  χειροτονημένοι”. “Πρόκειται για ένα καθήκον  δικαιοσύνης” .

Η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή, είναι η πρώτη ιεραπόστολος μαθήτρια. Αφού θεραπεύτηκε από τις πληγές της, έγινε μάρτυρας της Ανάστασης και είναι η εικόνα μιας νέας Εκκλησίας. Κόποι και ευθραυστότητα των νέων «ας μας βοηθήσουν να είμαστε καλύτεροι, οι ερωτήσεις τους μας προκαλούν, οι κριτικές είναι αναγκαίες, διότι όχι σπάνια μέσω αυτών η φωνή του Κυρίου μας ζητά μεταστροφή και  ανανέωση.» Όλοι οι νέοι, ακόμη και εκείνοι με διαφορετικές απόψεις της ζωής, χωρίς εξαίρεση, είναι στην καρδιά του Θεού. Αυτό αρκεί για να κάνουμε κάθε θυσία γι’ αυτούς. Αμήν.

Ακολούθησε η δέηση των πιστών που είχαν ετοιμάσει και παρουσίασαν οι μαθητές των Λυκείων Τήνου.

Απαγγέλθηκε ομαδικά  το «Πάτερ ημών» και τηρήθηκαν στιγμές σιγής.

Μετά από τη σιγή ο πιο νέος ιερέας της τοπικής Εκκλησίας, παρουσίασε  τους «καλούς σκοπούς» και οι παρόντες νέοι και νέες τοποθετούσαν ένα αναμμένο μικρό κερί ενώπιον του Παναχράντου Μυστηρίου, σύμβολο της θέλησής τους να είναι μέσα στην Εκκλησία και την  κοινωνία ένα κεράκι που να φωτίζεται από τον Ιησού που είναι το φως του κόσμου.

Στη συνέχεια όλοι οι παρόντες απήγγειλαν την προσευχή της παγκόσμιας συνάντησης νεολαίας και η όλη Ιεροτελεστία ολοκληρώθηκε με την αφιέρωση των νέων  στην Αειπάρθενο Θεοτόκο και την οποία ο ίδιος ο Άγιος Πατέρας ο Πάπας Φραγκίσκος θα απευθύνει  κατά τη λήξη της 34ης τέταρτης παγκόσμιας συνάντησης  της νεολαίας στον Παναμά.

Αφού ολοκληρώθηκε η Ιεροτελεστία, με την ευλογία του Παναχράντου Μυστηρίου, οι νέοι και οι νέες συγκεντρώθηκαν στο Πνευματικό Κέντρο « Άγιος Αντώνιος» και βρήκαν τον αδελφικό τρόπο να μοιραστούν ένα δείπνο που τους έφερε ακόμη πιο κοντά μεταξύ τους, με σκοπό να συνεχίσουν αυτό που υποσχέθηκαν λίγο πριν στην Παναγία, μαζί με όλους τους νέους που είναι παρόντες στον Παναμά ή στις τοπικές τους Εκκλησίες και μέσω της προσευχής ενώνονται μαζί τους.
www.kantam.gr

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.