Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019 στο Μοναστηριακό Ναό του Αγίου Αντωνίου στην Παλλάδα της Χώρας Τήνου, τελέστηκε, όπως κάθε Τρίτη, η Θεία Λειτουργία με τη συμμμετοχή των ευλαβών του Αγίου Αντωνίου.

Αυτή η Τρίτη ήταν διαφορετική. Η συγκεντρωμένη Εκκλησία τίμησε τον άγιο της ημέρας Φραγκίσκο Ξαβέριο, ο οποίος για την Εκκλησία είναι ένας από τους μεγαλύτερους Αγίους Ιεραποστόλους της Εκκλησίας.

Δεν ήταν τυχαίο ότι στην αρχή της Θείας Λειτουργίας ο Αρχιεπίσκοπός μας, ο οποίος προΐστατο της Θείας Λειτουργίας υποδέχτηκε στην Εκκλησία της Τήνου, τον Επαρχιακό του ιεραποστολικού μοναχικού τάγματος του « Ενσαρκωμένου Λόγου» π. Ανδρέας Bonello,ο οποίος και συλλειτούργησε  με τον Αρχιεπίσκοπο, με δύο ιερείς του μοναχικού του τάγματος: π.  Φερνάνδο και π. Ιωσήφ, οι οποίοι υπηρετούν  την τοπική Εκκλησία, ο πρώτος ως εφημέριος της ποιμαντικής ενότητας της Στενής Τήνου και ο δεύτερος ως υπεφημέριος, τον  Γενικό Βικάριο της Αρχιεπισκοπής π. Φραγκίσκο  και τον εφημέριο  Κώμης π. Μάρκο Βιδάλη.

Μετά την ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στη ζωή του Αγίου και είπε μεταξύ άλλων:

Η περίοδος της Παρουσίας αρχίζει με τη μνήμη ενός Αγίου που είναι ο μεγαλύτερος ιεραπόστολος όλων των εποχών, ο Άγιος Φραγκίσκος Ξαβέριος. Μπορούμε να βρούμε πολλά κοινά σημεία μεταξύ της ζωής του Αγίου που γιορτάζουμε σήμερα και της τωρινής περιόδου — της Παρουσίας ή Ερχομού του Κυρίου. Ο Φραγκίσκος Ξαβέριος υπήρξε «πρόδρομος» του Κυρίου και μέγας «βαπτιστής» στις Ινδίες και στην Ιαπωνία. Ο φλο­γερός ιεραπόστολος ετοίμασε, ως άλλος Ιωάννης, την οδό του Κυρίου στη μακρινή Ανατολή.

Ο Φραγκίσκος γεννήθηκε το 1506, στην Ισπανία. Ο πατέρας του, σύμβουλος του βασιλιά πέ­θανε πρόωρα και άφησε τα παιδιά του, τα οποία αναμι­γνύονταν στους πολέμους, που εκείνη την εποχή ήταν συ­χνότατοι. Ο Κύριος όμως προόριζε το Φραγκίσκο για άλ­λους πολέμους, περισσότερο ευγενείς, ειρηνικούς, χριστια­νικούς: την κατάκτηση των ψυχών, που δεν είχαν ακόμη γνωρίσει το Χριστό.

Το 1534, ο Φραγκίσκος χειροτονείται ιερέας και τίθεται στη διάθεση του προϊστά­μενου του Ιγνατίου.

Κάποια στιγμή ο βασιλιάς της Πορτογαλίας Ιωάννης ζητά από τον Πάπα μοναχούς του νέου τάγματος των πατέρων Ιησουιτών για τον ευαγγελισμό των Ινδιών. Πρώτος ο Φραγκίσκος απαντά σ' αυτό το κά­λεσμα: Από τη Βενετία, μ' ένα εμπορικό πλοίο, χωρίς αποσκευές και με μόνα εφόδια το προσευχητάρι και το ροδάριο στο χέρι, ξεκινά για το μακρινό και επικίνδυνο ταξίδι, δύο μηνών. Φτά­νει στην Γκόα, πρωτεύουσα των πορτογαλικών Ινδιών (1542). Και αρχίζει το ιεραποστολικό έργο του.

Όμως συναντά με­γάλες δυσκολίες — μερικές φορές αξεπέραστες  που από Ευρωπαίους κατακτητές και από τους ντόπιους. Όμως, χάρη στα χριστιανικά κέ­ντρα που ίδρυε, ο χριστιανισμός θεμε­λιωνόταν και στέριωνε σε πολλά σημεία της Ιαπωνίας.

Μετά τις Ινδίες και την Ιαπωνία σχεδιάζει να πάει στην Κίνα. Θα συναντήσει χίλιες δυσκολίες, θα υπερπηδήσει πάμπολλα προβλήματα και τελικά θα το κατορθώσει, αλ­λά δεν θα συνεχίσει το έργο του ευαγγελισμού εκεί. Το πλοίο που τον μετέφερε θα τον αποβιβάσει διότι δεν είχε άδεια να μπει στο λιμάνι. Πε­ριμένοντας ένα Κινέζο έμπορο, που θα τον οδηγούσε στην πόλη, τον πιάνει υψηλός πυρετός και τον βασανίζει για 15 μέρες. Είχε προσβληθεί από ένα βαρύ κρυολόγημα. Αισθανόμενος να πλησιάζει το τέλος του, προσφέρει τη ζωή του στο Θεό λέγοντας: «Εις σε, Κύριε, ήλπισα. Δεν θα ντροπιαστεί η ελπίδα  μου.»

Με το σταυρό και το ροδάριο στα χέρια και το βλέμμα στραμμένο στον ουρανό, παρέδωσε το πνεύμα του, στις 3 Δεκεμβρίου 1552, σε ηλικία 46 χρονών, ύστερα από 17 χρόνια ιεραποστολικής εργασίας. Ανακηρύχθηκε Άγιος από τον Γρηγόριο 15ο τον 17ο αιώνα και Προστά­της των ιεραποστολών και της διαδόσεως της πίστεως, από τον Άγιο Πίο 10ο (1904).

Με τη βοήθεια του μεγάλου αυτού ιεραποστόλου πραγματοποιήθηκαν τα λόγια του Ευαγγελίου που σήμερα ακούσαμε στην προσευχή του Ιησού προς τον Θεό Πατέρα του "Σε ευλογώ, Πατέρα…. διότι όλα αυτά τα έκρυψες από σοφούς και συνετούς και τα αποκάλυψες στους μικρούς!” (Λκ. 10,21-24).

Μετά τη  Θεία Λειτουργία, στο πνευματικό κέντρο ‘ Άγιος Αντώνιος , που βρίσκεται δίπλα στο Ναό, ο Πατέρας  Ανδρέας παρουσίασε ενώπιον ακροατηρίου με εικόνες και σαφή λόγο την Τρίτη μορφή στήριξης του έργου του μοναχικού τάγματος του «Ενσαρκωμένου Λόγου»,  που είναι το ονομαζόμενο   "τρίτο τάγμα" . Το πρώτο τάγμα  είναι των Πατέρων, το δεύτερο των μοναζουσών και το τρίτο των λαϊκών.

Σ’ αυτό εντάσσονται λαϊκά μέλη της Εκκλησίας που επιθυμούν να  βιώσουν το πνεύμα του Μυστηρίου της ενσάρκωσης όχι ως μοναχοί και μοναχές, αλλά ως λαϊκά μέλη της Εκκλησίας βιώνοντας το πνεύμα και βοηθώντας στη δράση του τάγματα μέσα στην  κοσμική κοινωνία.

Κάποιοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση των Πατέρων και συμμετείχαν στην εκδήλωση αυτή στην οποία ο κύριος ομιλητής ήταν ο ίδιος επαρχιακός πατέρας Ανδρέας, ενώ ο π. Μάρκος Φώσκολος μετέφραζε όσα με προσοχή ακουγόντουσαν.

Σχόλια:

0 σχόλια:

Τα σχόλια θα αναρτώνται εφόσον υπάρχει Όνομα και Επίθετο σχολιαστή, σε διαφορετική περίπτωση (ψευδώνυμο ή ανώνυμα) θα διαγράφονται αυτόματα από το σύστημα.